Review
Mar 12, 2018, 10:55am

Sabun Organik Membantu Untuk Kulit Anjal, Putih dan Hilangkan Minyak Di Muka


Aduh..kulit berminyak ni memang satu masalah besar bagi kaum wanita. Malu gila bila perasan ada orang asyik tengok je muka berminyak kita tu. Dah nampak macam ready nak goreng je.

Rasa cemburu je tengok kulit muka orang lain yang bebas minyak tu kan. Kalau nak tau semua orang mempunyai kulit yang berminyak, cuma bezanya banyak dengan sikit je. Fungsi minyak yang keluar tu sebenarnya untuk menjaga keremajaan kulit serta menjadikan kulit muka lebih kenyal.

Antara Hilangkan Minyak Di Muka

Kulit muka yang berminyak dihasilkan dari sebum muka (lapisan tisu kulit paling bawah, subcutaneous tissue) secara berlebihan yang menyebabkan liang pori muka terbuka dan kulit kelihatan kusam, Sekali gus boleh menyebabkan jerawat dan bintik – bintik hitam pada muka sekiranya terdedah pada kotoran atau mekap

Namun, apakah punca yang membuatkan kulit muka berminyak?

Punca Kulit Berminyak

Kulit muka adalah bahagian yang paling sensitif yang ada pada tubuh badan kita. Kalau tak kena dengan gaya, kulit muka akan menjadi tidak sihat, berminyak dan berjerawat. Oleh itu, kita hendaklah jaga kulit muka kita dengan teratur. Apa pun, kita hendaklah ketahui punca-punca kenapa benda itu semua terjadi pada kulit muka kita.

Punca Kulit Muka Berminyak Akibat Makanan Yang Berlemak

Selain Hilangkan Minyak Di Muka

Sebagaimana yang diketahui ramai, makanan yang mengandungi lemak tidak baik untuk kesihatan. Jadi, kurangkan makanan berlemak kerana makanan menghasilkan minyak yang banyak. Selain menyebabkan muka berminyak, ia juga akan menyebabkan terhasilnya jerawat di kawasan muka.

Punca Kulit Muka Berminyak Akibat Hormon Tidak Seimbang

Cara Hilangkan Minyak Di Muka

Minyak berlebih pada muka merupakan salah satu tanda akil baligh. Bagi orang dewasa pula, muka berminyak akan terjadi di saat anda haid. Oleh itu, anda perlu mengawal setiap aktiviti anda dan makan makanan yang tidak berminyak.

Punca Kulit Muka Berminyak Akibat Salah Memilih Kosmetik

Cara-cara Hilangkan Minyak Di Muka

Pemakaian kosmetik akan menghasilkan minyak pada muka. Hal ini adalah kerana kosmetik mempunyai bahan kimia dan boleh menimbulkan efek sampingan bagi kulit yang jenis sensitif. Jadi, pilihlah kosmetik yang diperbuat daripada bahan-bahan mineral.

Punca Kulit Muka Berminyak Akibat Keturunan

Selain cara Hilangkan Minyak Di Muka

Kadangkala faktor keturunan juga boleh menyebabkan anda turut mengalami masalah muka berminyak. Hal ini tetap boleh diatasi dengan menggunakan kosmetik yang sepatutnya atau mengamalkan petua-petua orang lama.

Petua Mengatasi Kulit Berminyak

Terdapat pelbagai petua yang boleh anda amalkan untuk mengatasi kulit berminyak. Ikuti cara berikut untuk hilangkan kulit berminyak pada muka.

1. Limau Nipis

Hilangkan Minyak Di Muka dengan Mudah

Kulit muka berminyak boleh diatasi dengan menggunakan limau nipis. Potong limau nipis kepada beberapa bahagian, kemudian gosokkan ke kulit muka anda. Tetapi ingat, jangan gosok terlalu kuat sehingga menyebabkan rasa pedih di kawasan muka anda. Tunggu selama 15 minit, kemudian bilas wajah dengan air. Lakukan secara rutin sehari sekali.

2. Pisang, Susu, dan Madu

 Hilangkan Minyak Di Muka dengan cepat

Buah berkulit kuning ini sangat efektif untuk mengatasi masalah muka berminyak. Lumatkan pisang kemudian campurkan dengan susu dan madu. Gaul sehingga sebati dan jadikan ia sebagai masker. Bersihkan dengan air suam. Lakukan 2 kali seminggu.

3. Daun Seleri

Hilangkan Minyak Di Muka dengan daun seleri

Potong kecil daun seleri dan masukkan ke dalam air yang sedang mendidih. Sejukkan terlebih dahulu, kemudian cuci muka dengan menggunakan air tersebut. Biarkan ia kering dengan sendirinya dan bilas seperti biasa. Lakukan sekali sehari.

4. Timun

Hilangkan Minyak Di Muka dengan Timun

Selain untuk menyegarkan mata, timun juga sangat baik untuk merawat kulit muka berminyak. Kisar timun tadi dan jadikan ia seperti masker selama setengah jam. Kemudian bilaslah seperti biasa. Lakukan 2 kali seminggu.

5. Air Garam

Hilangkan Minyak Di Muka dengan Air Garam

Campurkan air suam bersama sedikit garam. Cuci muka menggunakan air tersebut. Minyak di muka tidak akan muncul lagi. Lakukan setiap hari agar anda mendapatkan hasilnya.

6. Minum Air Putih

Hilangkan Minyak Di Muka dengan Meminum Air Putih

Minum 2 liter air putih sehari akan menjaga tahap metabolisme tubuh anda. Ini dapat membantu mengurangkan kadar minyak di dalam tubuh.

7. Putih Telur

Hilangkan Minyak Di Muka dengan Telur Putih

Gunakan putih telur sebagai masker. Caranya ialah dengan pecahkan telur dan pisahkan kuning dan putih telur. Pukul putih telur hingga berbuih ringan kemudian sapukan di kawasan muka anda. Selepas itu, bersihkan menggunakan air suam.

8. Gunakan Kertas Penyerap Minyak

Hilangkan Minyak Di Muka dengan Kertas Penyerap Minyak

Jika anda melihat muka anda berminyak, tetapi anda berada di pejabat atau di pusat membeli belah anda boleh gunakan kertas penyerap minyak. Ia mudah dan cepat. Jangan gosok kerana boleh mengakibatkan iritasi dan solekan anda mungkin comot. Jadi, tekapkan sahaja kertas penyerap minyak di kawasan yang berminyak

Sabun Organik Diva Beauty Membantu Untuk Kulit Anjal, Putih dan Hilangkan Minyak Di Muka

Diva Bee Enterprise telah ditubuhkan secara rasminya pada 15 Mei 2015 oleh Khamarul Azman Bin Mustafa, seorang pengusaha dan penternak lebah kelulut terbesar di Kelantan. Melalui hasil madu kelulut, beliau telah menceburi bidang perniagaan di Malaysia untuk memperkenalkan dan berkongsi akan tentang manfaat dan kebaikan madu daripada lebah kelulut. Melalui penglibatan beliau dalam bidang perniagaan, beliau telah menghasilkan produk pertama yang mengabung 2 jenis bahan iaitu madu dan propolis hasil dari lebah kelulut yang diperoleh dari ladang sendiri. Melalui sumber organik yang asli, Diva Bee telah menghasilkan produk kecantikan dan kesihatan yang menggunakan madu dari lebah kelulut sebagai bahan utama dalam setiap produk untuk merawat kesan negatif pada luaran mahupun dalaman manusia.

Kini Diva Bee telah dapat sambutan dari pelbagai jenis masyarakat dan juga penggemar madu. Hasil dari sambutan ini, Diva Bee telah menarik minat ramai usahawan untuk menjana pendapatan melalui madu dan produk yang berasaskan madu. Kemajuan jualan produk organik dari Diva Bee dalam pasaran domestik telah pesat berkembang dan kini sedang mengatur langkah untuk menembusi pasaran global.

Selain Hilangkan Minyak Di Muka dengan Mudah

Sabun Diva Beauty merupakan produk kecantikan yang menggunakan madu dan propolis lebah kelulut asli. Produk ini adalah hasil keluaran bumiputera dan tidak menggunakan sebarang campuran bahan kimia dan diperakui halal.

Propolis bersifat antibakteria, antifungi dan mampu merawat alergic kulit dan melindungi kulit. Gunalah sabun ini dengan yakin dan secara konsisten untuk mendapat kulit wajah yang berseri dan bebas dari segala masalah kulit. Ia juga mendapat pensijilan GMP, MeSTI dan KKM. Sabun ini diperbuat daripada madu dan propolis lebah kelulut asli untuk penjagaan dan merawat kulit wajah bermasalah. Tidak menggunakan sebarang campuran bahan kimia bagi memastikan kualiti produk. Madu bertindak sebagai pelembap semula jadi untuk menjadikan wajah tampak segar dan tidak menggelupas.

Kandungan Utama Sabun Diva Beauty

  • Madu Kelulut Asli

madu kelulut asli sabun

Madu adalah antioksidan semula jadi, yang akan melindungi kulit dari kerosakan akibat sinar matahari dan sentiasa awet muda. Madu memiliki sifat pelembap yang membantu menarik air dan mempertahankannya, sehingga menjadikannya ideal sebagai pelembap dan agen pembersih. Madu akan membantu pembentukan kolagen, sehingga boleh merawat bekas luka. Memiliki sifat anti inflamasi dan antibakteria, oleh kerana itu madu boleh membantu merawat luka atau parut, dan boleh mencegah proses degeneratif pada kulit.

  • Propolis Madu Kelulut

propolis lebah madu

PROPOLIS KELULUT terbentuk dari bahan resin yang diambil lebah kelulut dari pohon yang mengandungi getah dan memprosesnya sehingga membentuk propolis yang berwarna hitam, kuning atau coklat tua di sarang lebah kelulut. Propolis mampu merawat ulser, mencuci buah pinggang, menambah tenaga batin serta berkesan untuk mencegah pembiakan sel kanser. Propolis mempunyai beberapa bahan aktif seperti flavonoid, fenolik hidroquinon, tannin, triterpenoid dan gula produksi. Propolis boleh berfungsi sebagai anti kulat, anti fungus, antibakteria dan antiradang yang biasanya digunakan sebagai bahan aktif dalam kosmetik, krim dan tablet. Antara penyakit yang dilaporkan sembuh melalui kaedah rawatan tradisional menggunakan propolis termasuk diabetes, mellitus, strok, hepatitis, kanser, hipertensi, batu karang dan HIV/AIDS.

  • Ekstrak Daun Teh

Hilangkan Minyak Di Muka degan Daun Teh

Daun teh secara semula jadi mempunyai bahan antiseptik yang menghilangkan rasa gatal dan lebam. Anda juga boleh mengawal bintik-bintik keradangan, kulit yang melecur, bekas tanda cacar dan mata yang bengkak disebabkan oleh tidur yang tidak cukup. ia juga membantu untuk menghilangkan kanser kulit yang bertindak akibat daripada pendedahan di bawah sinaran matahari. Sebab itu juga, anda melihat lebih banyak khasiat teh digunakan dalam produk krim selar kulit dan pelembap kulit. Kandungan teh juga membantu mengekalkan fungsi saluran darah yang mengembang dan mengecut pada kadar yang betul.

Keistimewaan Sabun Diva Beauty

Sabun ini telah Berdaftar dengan KKM (NOT160202007K). Sabun ni menggunakan madu dan propolis Kelulut sebagai bahan utama. Untuk pengetahuan anda, madu ini 10 kali ganda lebih baik berbanding dengan madu biasa. Madu kelulut mempunyai tahap antioksidan yang sangat tinggi dan memiliki antibiotik semula jadi. Ia berkesan untuk merawat masalah kulit wajah dan semua ,masalah berkaitan keremajaan. Propolis pula bertindak sebagai antivirus dan anti bakteria dan diguna sebagai pelindung kulit muka daripada masalah seperti kusam, jerawat, jeragat dan lain-lain. Kombinasi Madu dan Propolis menjadikan sabun ni sangat elok untuk semua masalah kulit. Selain itu, kelebihan produk yang anda perlu tahu ialah;

Mencari Antara Hilangkan Minyak Di Muka

  • Propolis slh stu bahan yg tggi dgn antioksidan
  • Melindungi kulit dri rdikal bebas…
  • Bersifat antifungus antibktria antivirus..
  • Menyerikn semula kulit dan dapat menyingkirkan sel2 kulit mati
  • Menghilangkan jerawat dan jeragat pada wajah
  • Meningkatkan keanjalan kulit dan membantu melembabkan kulit wajah
  • Memutih dan menyekatakan toner pada wajah dan mengatasi masalah kulit berminyak
  • Menghilangkan parut-parut dan bintik-bintik hitam pada wajah
  • Mengecilkn liang pori-pori pada wajah
  • Sangat sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit kemerahan dan sensitive

Cara Penggunaan Sabun Diva Beauty

  1. Basahkan wajah dan tangan dengan air bersih, buihkan sabun diva dan gosok pada wajah seperti biasa.
  2. Tumpukan pada bahagian bermasalah lebih lama sedikit.
  3. Biarkan buih sabun pada wajah sehingga 1-2 minit kemudian
  4. bilas dengan air bersih secukupnya.

Hilangkan Minyak Di Muka dengan cara betul

Selain digunakan sebagai pencuci muka, sabun organik ini juga boleh dijadikan sebagai masker. Caranya adalah;

  1. Setelah mncuci muka dengan sabun diva beauty, sapukan sekali lagi sabun dan buihkan sabun pada keseluruhan wajah atau pada bahagian bermasalah sahaja.
  2. Biarkan 15-20 minit atau semalaman, kemudian bersihkan dengan tuala bersih yang lembap dan suam.

Testimoni Pengguna Sabun Diva Bee

Diva Bee telah dianugerahkan pemenang Anugerah Inovasi karnival antarabangsa bio Kelantan 2016 serta Diva Bee memenangi tempat pertama Pertandingan Ranking Madu Kelulut 2016. Mereka juga Pengusaha madu kelulut terbesar di Kelantan. Terdapat lebih 15k testimoni yang telah Berjaya. Antaranya testimoni tersebut ialah;

Antara cara dan kaedah Hilangkan Minyak Di MukaAntara Mencari Hilangkan Minyak Di MukaHilangkan Minyak Di Muka dengan cara yang betulKaedah Hilangkan Minyak Di Muka dengan Mudah

Inginkan Kulit Muka Yang Anjal Dan Tiada Lagi Minyak Di Muka? Dapatkan Sabun Diva Bee Sekarang!

cemburu dengan kulit muka rakan – rakan anda? Kini anda tidak perlu cemburu kerana dengan adanya sabun organic Diva Bee, anda boleh impikan kulit wajah yang menawan. Tunggu apa lagi, segeralah hubungi talian di bawah ini.

Hilangkan Minyak Di Muka dengan DIVA BEAUTY

 

Jom Order Sabun Diva Beauty SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Jom Order Sabun Diva Beauty SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Jom Order Sabun Diva Beauty SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: