Review
Mar 5, 2018, 3:13pm

Pemborong Biskut Raya Terkini 2018/2019 Murah, Sedap Dan Homemade


  •  
  •  
  •  
  •  

Membuat biskut tidaklah begitu rumit, ikut lah sukatan dan cara yang betul jika tersalah adun pun masih lagi boleh di perbaiki jika terlebih tepung tambahkan mentega dan jika terlebih mentega pula tambahkan saja tepung mengikut keperluan. Namun begitu untuk menghasilkan biskut buatan sendiri sangat mengujakan.

buat biskut sendiri atau borong biskut raya dengan pakar

Lebih – lebih lagi ketika musim perayaan, pelbagai resipi sudah siap – siap kumpul dan disimpan untuk rujukan. Tapi, kadang kala kita terlupa, rupa yang cantik sebenarnya tidak mencerminkan rasa yang bertepatan dengan selera, malahan tidak mampu untuk bertahan lama di dalam bekas. Jadi, bagaimana teknik atau cara berkesan untuk menghasilkan biskut-biskut tersebut sentiasa rangup, sedap dan tidak lemau?

Tips Menghasilkan Biskut Yang Rangup Dan Sedap

Mentega

Gunakan mentega tulin seperti Tatura butter, Scs butter, Anchor butter dan jenama yang tertulis Pure butter atau lepa susu seperti Buttercup. Jika anda menggunakan marjerin biskut akan berasa masin malah biskut juga kurang enak. Selain itu biskut akan cepat berbau tengik ( bau kurang sedap ). Sewaktu putar butter jangan terlalu lama kerana Ia akan berminyak dan adunan biskut menjadi lembik. Biskut juga tidak menjadi ranggup.

guna mentega untuk hasilkan biskut yang sedap

Kekacang

Biskut yang menggunakan kekacang seperti almond, hazelnut, gajus dan kacang tanah mestilah dibakar terlebih dahulu. Cara goreng kekacang adalah tanpa menggunakan minyak. Cara ini biskut lebih rangup dan tahan lebih tama. Bagi kekacang seperti walnut, pecan, pistachio dan macadamia tak perlu di bakar. Hal ini demikian Kerana kekacang jenis ini agak berminyak bila dibakar. Selepas itu ia boleh terus dicampurkan ke dalam adunan biskut. Bakar guna oven lagi mudah iaitu rata kekacang dalam loyang dan bakar 10 minit iaitu 180 darjah Celsius  ( ikut oven masing – masing ).

jenis kekacang untuk buat biskut

Menggaul Dan Menguli Adunan

Untuk mendapat hasil yang biarkan mentega dan telur pada suhu bilik. Jangan putar mentega dan gula berlebihan. Cukup sehingga berkrim sahaja ( mentega bertukar warna lebih cerah ). Jika terlebih putar menyebabkan adunan menjadi lembut dan Ia akan menyebabkan biskut mengembang bila dibakar.

teknik menggaul dan menguli adunan

Merehatkan Adunan

Apabila adunan sudah siap menjadi doh, balut dengan plastic wrap terlebih dahulu. Kemudian simpan dalam peti sejuk selama 3 – 4 jam. Cara ini menjadikan biskut menjadi lebih ranggup seperti cookies dan shortbread cookies. Selepas dikeluarkan dari peti sejuk doh akan menjadi agak keras sedikit. Jika ia terjadi jangan risau uli sahaja doh tadi tapi kalau buat biskut biasa tak perlu simpan dalam peti sejuk. Terus saja tekap dengan acuan dan bakar.

rehatkan adunan untuk hasil biskut yang sedap

Bahan Tambahan Merangupkan Biskut

Tepung jagung, tepung kastard, tepung ubi dan tepung kentang juga memainkan peranan dalam merangupkan biskut. Dalam sukatannya pula selalunya tepung gandum lebih banyak dan tepung tambahan sedikit sahaja. Selain itu serbuk emplex, gula pasir, serbuk badam dan shortening juga berfungsi merangupkan biskut.

tambah bahan untuk merangupkan biskut

Bijirin

Bagi adunan yang menggunakan bijirin seperti  oat, nestum, cornflakes dan gandum adunannya mestilah lembut. Ini kerana bijirin ini akan menyerap lelemak dan akan mengeras setelah direhatkan. Selain itu, jika menambah tepung pada papan pencanai juga boleh menjadikan adunan bijirin menjadi keras.

tambah bijirin untuk hasilkan biskut sedap

Adunan Yang Menggunakan Nozzle

Adunannya mestilah lembut dan senang dipicit. Gunakan piping bag yang tebal. Anda juga dinasihatkan menggunakan nozzle yang sesuai iaitu memudahkan adunan keluar bila di picit tetapi hanya untuk adunan plain dan lembut, tidak bercampur dengan kekacang, raisin dan bijirin. Ini kerana ia akan menyebabkan susah untuk di picit dan keluar dari nozzle.

pemilihan nozzle untuk membentuk biskut

Loyang Pembakar

Guna loyang pembakar yang tepinya rendah kerana memudahkan aliran haba dari oven pada biskut. Ia menjadikan biskut mudah masak dan sekata masaknya. Alas tengak loyang dengan kertas minyak baru letak biskut. Selain alas dengan kertas minyak, gris dengan sedikit mentega pun boleh juga. Jangan terlalu banyak menyapu butter pada loyang, ia akan menyebabkan biskut jadi berminyak dan lembap.

penggunaan loyang pembakar biskut

Nak Tahu Biskut Sudah Masak Atau Belum

Ingin tahu sama ada sudah masak atau belum ialah tolak biskut dengan jari atau garpu. Jika biskut boleh bergerak atau mudah diangkat tidak meletak pada kertas minyak itu menandakan biskut sudah pun masak. Jika biskut meletak pada kertas minyak dan pecah itu bermakna biskut belum masak. Biskut agak lembik apabila baru keluar dari oven. Tapi ia akan mengeras dan rangup bila telah sejuk.

kenalpasti sama ada biskut sudah masak atau belum

Sejukkan Biskut

Bila sudah siap di bakar perlulah di sejuk terlebih dahulu. Keluarkan biskut daripada loyang pembakar dan letak di atas tray. Biarkan ia sejuk baru di simpan dalam bekas kedap udara.

proses penyejukan biskut sebelum dibungkus

Menyimpan Biskut

Bila biskut benar – benar dah sejuk simpan dalam balang kedap udara supaya biskut tidak masuk angin. Jika biskut tidak disimpan dalam bekas kedap udara akan menyebabkan biskut menjadi lemau dan rosak. Jika biskut belum benar – benar sejuk sudah di masukkan dalam bekas menyebabkan biskut menjadi lembap tidak rangup. Hal ini kerana akan terhasilnya wap daripada biskut yang masih panas. Malah jika ia terjadi biskut tidak akan tahan lama. Biskut yang tidak menggunakan pengawet dan cara simpan yang betul ia boleh tahan selama 2-3 bulan. Jika mahu tahan lebih lama lagi, masukkan bungkusan kecil garam dalam balang kuih.

penyimpanan biskut agar tidak mudah rosak

Selain menggunakan gel silica dalam bungkusan, kelembapan udara dalam balang juga boleh dikurangkan dengan garam. Bungkus satu hingga dua sudu teh garam dengan kain bersih lalu masukkan ke dalam balang. Seterusnya alas setiap lapisan biskut dengan kertas kalis minyak. Dengan meletakkan kertas kalis minyak pada setiap lapisan biskut, ia akan membuatkan biskut kekal rangup kerana kertas kalis minyak berfungsi menyerap lebihan minyak pada biskut. Tidak dapat dinafikan taburkan sedikit gula pasir ke dalam bekas menyimpan biskut juga membuatkan biskut anda rangup dan tidak lemau. Ini petua Melayu lama yang sangat berkesan bagi memastikan biskut raya tahan lama dan rangup.

Pemborong Biskut Raya Terkini 2018 / 2019 Murah Sedap Dan Homemade

Tempahan biskut raya 2018 / 2019 bagi pilihan anda dan ada pelbagai aneka biskut raya terkini pilihan terbaik dari ON9Bakery. ON9Bakery boleh beri jaminan ia sedap dan berkualiti dan ia juga dibuat oleh 100% produk muslim bumiputera dan ia ialah buatan tangan sepenuh ( homemade) bagi produk berkualiti tinggi pada harga terendah di pasaran.

pemborong biskut raya terkini 2018

ON9Bakery pembekal Biskut murah di bandar bentong, Pahang  yang juga telah berpengalaman dalam bidang pembuatan, pengedaran dan pembuat biskut raya bagi tahun 2018 / 2019 bagi pemborong yang berminat dan juga untuk pelanggan baru kami. Biskut yang dipilih adalah biskut yang terlaris jualannya sepanjang tahun dan bagi biskut raya terbaik sahaja dipilih bagi memastikan semua tempahan dapat dipenuhi bagi tahun 2018 / 2019 ini.

ON9Bakery  Menerima Tempahan Door Gift Untuk Sebarang Majlis!

Walaupun raya lambat lagi akan tetapi ON9Bakery telah menerima tempahan untuk tahun 2018 / 2019 ini. Ini kerana untuk memudahkan pembeli menikmati rasa dan keenakan biskut terlebih dahulu. Bila anda dah makan dan rasa, baru pembeli  boleh berpuas hati membeli dalam kuantiti yang banyak.

tempah biskut dari pemborong biskut raya terkini 2018

Selain itu on9bakery juga membuka tempahan pada anda yang sedang mencari door gift. Biskut terkini keluaran on9bakery ini sesuai untuk dijadikan “door gift” di kenduri kahwin, party hari jadi, jamuan ringan di pejabat dan sebarang majlis. Tidak hanya itu sahaja, jika anda kebosanan di rumah, ia amat sesuai juga untuk dijadikan makanan ringan dan yang pastinya biskut terkini keluaran on9bakery dijamin Sedap dan Murah.

Kelebihan Memilih Biskut Raya Terkini Dari On9Bakery

Pihak On9Bakery memberikan ada jaminan bahawa biskut raya terkini keluaran dari On9Bakery adalah berkualiti tinggi dan menjimatkan duit anda. Antara kelebihan yang ada jika anda memilih biskut daripada On9Bakery adalah;

  • Guarantee Sedap dan Berkualiti
  • 100% Produk Muslim
  • Buatan Tangan ( homemade )
  • Produk Berkualiti Tinggi Pada Harga Terendah Di Pasaran
  • Pembekal Yang Berpengalaman Dalam Bidang Pembuatan Biskut
  • Biskut Yang Dipilih Adalah Biskut Yang Terlaris Jualannya Sepanjang Tahun
  • Hanya Biskut Terbaik Sahaja Dipilih Bagi Memastikan Semua Tempahan Dapat Dipenuhi.
pemborong biskut raya terkini 2018

Senarai Biskut Raya Terkini Keluaran On9Bakery

Terdapat 5 jenis biskut raya terkini yang dikeluarkan oleh On9bakery. Antaranya adalah;

Biskut Raya Terkini Royal Cadbury

Biskut ini menggunakan coklat cadbury yang berkualiti pada bahagian atas dan cookies yang sangat lazat di bahagian bawah. Gabungan rasa ini menghasilkan biskut raya Toyal Cadbury yang pasti membuatkan mulut tak berhenti mengunyah.

biskut royal cadbury terbaik 

Biskut Raya Terkini Baby Macaron

Dalam membuat baby macaron ini prosesnya sangat rumit kerana semua alatan dan bekas yang digunakan perlu betul – betul kering.

pemborong biskut raya baby macaron terkini 2018

Biskut Raya Terkini Rainbow Cheese Cookies

Nama asal biskut ni, biskut lidah kucing dan mula di perkenalkan di Indonesia. Cumanya versi asal di Indonesia tidak ada warna warni macam ini.

pemborong biskut raya rainbox cheese cookies terkini 2018

Biskut Raya Terkini Semperit Anzalna

Biskut semperit adalah salah satu biskut yang memiliki tekstur crispy. Biskut ini sangat sesuai untuk jadikan biskut pada masa hari raya. Bentuknya kecil membuat biskut ini sangat sesuai untuk masuk ke dalam mulut. Rasanya yang sedap membuat biskut ini menjadi kegemaran orang ramai tidak kira tua atau muda.

pemborong biskut raya semperit terkini 2018

Biskut Raya Terkini Meringue Kisses

Biskut ini menjadi para penggemar biskut berikutan rasanya yang amat sedap. Ini kerana teksturnya yang ranggup di luar serta cair di dalam.

biskut raya terkini 2018

Testimoni Pelanggan On9Bakery

testimoni pembeli biskut dari on9bakery testimoni pembeli biskut dari on9bakery testimoni pembeli biskut dari on9bakery testimoni pembeli biskut dari on9bakery

Jom Dapat Segera Biskut Raya Edisi 2018 / 2019

Terliur bila tengok biskut – biskut yang dibuat oleh On9bakery. Jadi apa salah jika raya ini anda membuat tempahan biskut di On9bakery untuk keluarga dan sedara mara anda. Selain ia sedap, Biskut raya dari On9bakery ini juga murah dan berkualiti. Memang tidak rugi pabila anda membelinya.  Jom tempah segera!

ON9BAKERY |  PEMBORANG BISKUT RAYA TERKINI Hubungi: Hotline 1: Tekan untuk telefon (017-6322116) | Tekan untuk WhatsApp Hotline 2: Tekan untuk telefon (017-9133304) | Tekan untuk WhatsApp Facebook: @ON9Bakery Instagram: @on9bakery

Jom buat tempahan biskut SEKARANG!

Call Whatsapp Layari Website

Jom buat tempahan biskut SEKARANG!