Review
Feb 22, 2018, 11:57am

Melicinkan Kulit Muka Cara Tradisional


  •  
  •  
  •  
  •  

Siapa yang tidak inginkan kulit yang licin dan gebu? Ramai wanita menginginkan kulit muka yang cantik, licin dan putih. Namun, tidak semuanya berpeluang memilikinya. Ada wanita yang berkulit putih, tetapi wajahnya berjerawat dan tidak licin. Ada juga wanita yang mukanya bergerutu. Geli bukan?

melicinkan kulit muka cara tradisional

Dah cuba pelbagai produk tapi kesannya masih sama? Ada produk yang mempunyai kandungan kimia dan berbahaya tanpa kita sedari. Kadang-kadang dah bersolek tapi tetap muka tidak licin,flawless dan cantik? Duit dah habis beli berbagai-bagai produk, tapi kesannya sama sahaja.

Kesilapan Memilih Produk Melicinkan Muka

Kebanyakkan produk di pasaran diperbuat daripada bahan kimia dan mempunyai elemen seperti mercuri dan lain-lain lagi. Kesilapan dalam memilih produk membawa kepada kesan buruk dan tidak diingini. Ada wanita yang mengalami penyakit kulit, sakit buah pinggang dan kesan yang sangat teruk setelah menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia.

bahan kosmetik beracun

Sebenarnya, anda perlu kaji terlebih dahulu kandungan sesuatu produk bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.

Melicinkan Kulit Muka Cara Tradisional

Terdapat banyak cara untuk melicinkan kulit muka dan membuatkan muka menjadi gebu, putih serta berseri-seri. Sejak dahulu lagi, bahan-bahan semulajadi telah digunakan bagi merawat dan mencantikkan kulit muka, malah bahan-bahan semulajadi ini juga diguna pakai dalam menghasilkan banyak produk kosmetik berkaitan dengan kulit muka.

cara melicinkan kulit muka cara tradisional

Masih ramai lagi wanita yang mengamalkan cara tradisional dalam melicinkan kulit muka tetapi tidak semua wanita mempunyai masa dan ruang untuk mengamalkannya. Cara tradisional menggunakan bahan semulajadi yang berada di sekeliling kita jelas memberi banyak kebaikan dan manfaat.

1. Tomato

Tomato merupakan tumbuhan berbuah kecil yang terkandung daripada sumber vitamin A, vitamin C dan asid folik. Ianya mengandungi banyak zat dan nutrisi serta antioksida seperti alpha-lipoic acid, lycopene, choline, folic acid, beta-carotene dan lutein.

melicinkan kulit wajah cara tradisional dengan tomato

Menurut kajian, meminum 2 atau 3 gelas jus tomato setiap hari akan dapat membantu membaiki melicinkan struktur kulit dalam tempoh masa yang singkat. Tindak balas dari kandungan buah tomato akan bertindak mencegah masalah kerosakan sel kulit dan memulihkan kesihatan kulit. Ia juga sesuai dalam membuang parut dan luka kerana sel-sel juga akan mudah dibaiki dan bercantum semula. Selain daripada membuat jus, tomato juga boleh dikisar atau dihancurkan dan disapukan ke permukaan kulit muka sebagai masker pada setiap pagi dan malam.

2. Putih Telur

Putih telur mengandungi protein, potassium, riboflavin dan magnesium. Keempat-empat kandungan ini sangat kukuh dalam memastikan keadaan kulit sentiasa kuat dan lembap. Pemulihan dan pertumbuhan sel kulit baru akan berlaku disebabkan protein telur putih yang disalurkan ke dalam permukaan kulit. Selain itu, potassium akan mengekalkan kelembapan kulit disamping riboflavin pula akan menyingkirkan toksin dan radikal yang menyebabkan penuaan.

melicinkan kulit wajah cara tradisional dengan putih telur

Manfaat putih telur ini juga sangat hebat dan kuat kerana magnesium berperanan melambatkan proses penuaan. Kesan utama dan drastik setelah menggunakan masker putih telur adalah muka akan menjadi licin, gebu dan flawless.

Cara Tradisional Melicinkan Kulit Muka Dengan Masker Putih Telur

Cara-cara tradisional untuk melicinkan kulit muka adalah dengan membuat masker putih telur dan dipakai seminggu sekali atau dua kali.

  1. Asingkan putih telur daripada kuning telur
  2. Letakkan kapas muka di muka sebagai asas masker
  3. Sapukan putih telur ke atas kapas muka di muka dan ratakan
  4. Pastikan putih telur mengenai semua kawasan kulit muka
  5. Setelah kering, cabut kapas tersebut.
  6. Anda akan dapati kulit muka menjadi sangat licin, putih dan gebu. Semua protein dan zat telur telah masuk ke permukaan dalaman kulit muka.
langkah melicinkan kulit wajah cara tradisional dengan putih telur

3. Putik Kelapa

Cara tradisional ini amat jarang digunakan oleh para wanita kerana tidak semua wanita akan menjumpai putik kelapa. Beli air kelapa pun tiada putiknya. Putik kelapa adalah buah kelapa yang baru selepas pokok kelapa berbunga.

langkah melicinkan kulit wajah cara tradisional dengan putik kelapa

Khasiat putik kelapa yang sangat hebat ini digunakan dalam perubatan. Putik kelapa boleh menghasilkan pelbagai ubat-ubatan tradisional. Sebagai contoh, putik kelapa digunakan sebagai ubat untuk merawat penyakit buasir dan kulit. Untuk menghaluskan dan melicinkan kulit muka pula, putik kelapa perlulah diasah pada batu dan dilumur ke muka. Anda akan mendapati kulit muka anda halus dan licin sentiasa.

4. Lilin Lebah

Ramai yang masih tidak tahu bahawa lilin lebah adalah sumber alam yang paling kuat dalam menjadikan kulit cantik dan sihat. Lilin lebah adalah bahan alam semulajadi yang telah dihasilkan oleh sarang lebah.

langkah melicinkan kulit wajah cara tradisional dengan lilin lebah beeswax

Lilin lebah dihasilkan oleh kelenjar lilin yang dimiliki oleh lebah pekerja. Dalam proses penghasilan, warna lilin lebah akan bermula dari putih dan bertukar menjadi kecoklatan yang disebabkan oleh campuran dari prolen dan propolis lebah. Lilin lebah dapat menjadikan kulit cantik dan licin.

Glowhite Foundation Melicinkan Kulit Muka – Calit-calit Terus Glow!

Pernah dengar Glowhite Foundation? Bercakap pasal foundation, anda jangan fikir bahawa ini adalah seperti kosmetik lain yang berada di pasaran. Glowhite Foundation mempunyai elemen bahan sumber semulajadi dan disebatikan dengan penggunaan cara tradisional dimana anda tidak perlu bersolek tebal lagi setelah memakai glowhite foundation. Ia menjadikan kulit anda semulajadi cantik dan sihat tanpa menggunakan bahan kimia.

3 set glowhite repair skin

Itulah kenyataan yang sering diungkapkan oleh mereka yang telah berjaya melicinkan dan mencerahkan muka dengan Glowhite.

Perbezaan Produk Glowhite Foundation dengan Foundation Lain

  • Produk Foundation No 1 Malaysia mencantikkan dan merawat segala masalah kulit muka.
  • Dihasilkan di kilang malaysia yang bertaraf GMP.
  • Tidak diimport berkilo kilo (repacking) dari negara jiran yang mengandungi bahan kimia berbahaya.
  • Produk R & D dan di luluskan oleh KKM.
  • Terbukti selamat dengan no kelulusan NOT17012699K yang sah.
  • Selamat , Berkesan dan Mesra Wudhu.
  • Glowhite foundation juga merupakan perawatan kulit wajah dimana ia akan menjadikan kulit anda lebih cantik, putih, halus dan licin. Siapa tak nak kulit jadi gebu gebas dan flawless kan?
jenis foundation glowhite di pasaran

Glowhite Terbukti Selamat

Glowhite adalah produk yang terbukti berkesan dan selamat. Glowhite telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Dengan rumusan bahan alam semulajadi, Glowhite terbukti mencantikkan sekaligus menyihatkan kaum wanita disamping merupakan perawatan selamat berunsurkan tradisional. Rawatan Glowhite dihasilkan dan diinovasikan daripada penggunaan bahan yang sangat berkesan yang telah digunakan dengan cara tradisional. Justeru, produk Glowhite menyerupai bahan tradisional dan cara tradisional yang menggunakan sumber alam semulajadi. Ia terbukti selamat dan sangat berkesan.

antara artis yang menggunakan glowhite sebagai foundation

Jenis Produk Glowhite

  • Aqua Pore Refine
  • Age Treatment Serum
  • Glowhite Foundation
produk glowhite selain foundation

Perawatan dan Pakar Kecantikan Semulajadi Dengan Glowhite Foundation

Glowhite foundation adalah satu-satunya produk muka yang mempunyai perawatan semulajadi dimana mencantikkan kulit disamping merawat kulit supaya menjadi cantik, gebu dan licin. Berkonsepkan dua dalam satu (2 in 1), Glowhite foundation berfungsi mencantikkan wajah anda sebagai bedak asas serta dalam masa yang sama juga merawat masalah di muka anda. Masalah muka adalah seperti kulit muka yang kusam, penuaan, jerawat dan jeragat.

kelulusan kkm untuk produk glowhite foundation dan produk lain

Kekuatan rawatan Glowhite yang telah membantu berpuluh ribu wanita telah menyebabkan produk ini terjual dengan beribu testimoni. Anda sangat bertuah kerana telah menemui satu perawatan dan foundation yang sangat berkesan secara semulajadi.

Kelebihan Glowhite Foundation

Mencantikkan dan merawat kulit muka adalah sebab kenapa anda perlu gunakan Glowhite, tetapi kelebihan dalam kecantikan dan perawatan bersama Glowhite ini akan membuatkan anda sangat teruja dan kelihatan sangat cantik, licin, cerah menawan!

glowhite bukan sekadar foundation

Glowhite bukanlah sejenis foundation biasa sahaja tetapi berfungsi merawat wajah anda menjadi cerah, gebu, cantik dan sihat sepantas 3 saat. Ya. Hanya 3 saat anda gunakan foundation atau alas bedak ini, kulit muka akan cantik, cerah dan licin sepenuhnya! Tak percaya? Jangan bimbang, anda akan yakin dan gembira setelah mengetahui kandungannya kemudian!

Kelebihan Glowhite Dalam Mencantikkan Wajah

  • Glowing & flawless dengan 1 sapuan di kulit muka
  • Melembabkan wajah kulit muka
  • Menutupi cela-cela di wajah
  • Tidak perlu lagi memakai bedak
  • Tak perlu lagi memakai sunblock
  • Lebih jimat kerana tak perlu beli bedak dan sunblock
  • Tidak melekit dan berminyak
  • Tidak bertompok
  • Warna kulit muka sekata
  • Tahan sehingga 12 jam
  • Tidak perlu mekap tebal
  • Kulit muka licin serta merta
kelebihan menggunakan glowhite foundation

Kelebihan Glowhite dalam Merawat Wajah

  • Mencerahkan wajah dengan vitamin C
  • Menghilangkan jerawat
  • Sel-sel aktif menjadikan kulit muka semakin licin
  • Memudarkan tanda-tanda dan cela-cela di wajah
  • Merawat jeragat
  • Memudakan wajah
  • Menegangkan wajah
  • Meningkatkan kolagen
  • Mencantikkan tekstur kulit
kegunaan produk glowhite foundation

Kandungan Dan Manfaat Sumber Glowhite

Apakah rahsia disebalik kekuatan Glowhite dalam kecantikan dan perawatan wajah yang sering diperkatakan? Glowhite merumuskan 3 jenis kandungan hebat ini dalam membantu wanita kelihatan cantik, licin, cerah dan menyerlah.

glowhite foundation untuk melicinkan kulit

1. Lilin Lebah (Beeswax)

Lilin lebah semulajadi yang diambil dan dirumus sering menjadi kesukaan ramai wanita di seluruh dunia. Ramai wanita yang tercari-cari produk yang mengandungi lilin lebah untuk dijadikan sebagai rawatan wajah mereka kerana lilin lebah sangat berfungsi dalam meningkatkan kondisi dan tekstur kulit.

beeswax dalam glowhite foundation

Lilin lebah yang digunakan dalam Glowhite akan merawat masalah kulit seperti jerawat dan kulit kering serta ia berkuasa untuk melembabkan kulit. Sel kulit mati akan berganti dengan sel kulit yang baru serta kulit terlindung dari kerosakan akibat sinaran UV atau sinaran matahari.

2. Vitamin C

Glowhite mengandungi vitamin C yang banyak dalam merawat, menjaga serta menyihatkan kulit. Sesetengah wanita yang jarang mengambil vitamin C atau memakan makanan daripada sumber vitamin C juga akan sentiasa selamat, cantik dan sihat menggunakan Glowhite kerana Glowhite menyalurkan sumber vitamin C ke dalam kulit mereka. Oleh sebab itulah, mereka terlindung dari sinar matahari dan masih cerah.

vitamin c dalam glowhite foundation

Vitamin C yang terkandung dalam Glowhite dalam melindungi kulit dari sinar matahari dan meningkatkan produksi kolagen. Kolagen? Ini menjadi kegilaan ramai wanita dimana mereka cenderung memakin pil kolagen yang turut digabungkan dengan bahan kimia yang tidak diluluskan. Akibatnya, risiko terhadap kulit dan kesihatan mereka perlu ditanggung untuk seumur hidup. Berbeza dengan Glowhite, vitamin c yang terkandung ini akan meningkatkan hasil pengeluaran kolagen dalam kulit justeru mencerahkan warna gelap pada kulit serta memperbaiki sel-sel kulit agar kulit lebih licin, lembut dan anjal. Selain itu, ia juga mencegah proses penuaan.

3. Zinc

Manfaat zinc sebagai zat dalam Glowhite ini tidak lain dan tidak bukan adalah untuk membantu pertumbuhan sel-sel kulit baru dan merawat sel kulit rosak yang terhasilnya jerawat dan bekas jerawat. Zinc juga dapat mempercepat proses penyembuhan jerawat kerana ia mengaktifkan sel-sel untuk bekerja menyembuhkan sel kulit yang telah mati. Selain membantu merawat bekas jerawat, zinc juga berfungsi meningkatkan kolagen dan melindungi kulit dari sinaran UV.

zink bahan dalam glowhite foundation

Dengan hanya 3 rumusan iaitu lilin lebah, zinc dan vitamin C, Glowhite mampu merealisasikan impian ramai wanita dan anda juga!

Testimoni Mereka yang Telah Berjaya

Mereka yang telah berjaya menggunakan Glowhite akan terus mengamalkan Glowhute sebagai vitamin wajah mereka serta tidak perlu ke saloon lagi untuk mendapatkan rawatan muka kerana kulit muka sangat sempurna, lembab, licin, gebu dan cerah dengan menggunakan Glowhite sahaja!

testimoni pengguna set glowhite foundation 1 testimoni pengguna set glowhite foundation 2 testimoni pengguna set glowhite foundation 3 testimoni pengguna set glowhite foundation 5 testimoni pengguna set glowhite foundation 4

Dapatkan Set Glowhite Foundation Sekarang!

Ha, mudah je kan nak dapatkan kulit cantik dengan glowhite foundation ni. Ada KKM, bahan semula jadi, testimoni pun banyak yang puji produk Glowhite Foundation ni. Jadi, anda yang tengah baca ni takkan tengok je. Klik la WhatsApp atau media sosial tu. Ada la promosi kalau kena gaya. WhatsApp sekarang tau!set glowhite foundation treatment

GLOWHITE FOUNDATION MALAYSIA | FOUNDATION SESUAI UNTUK SEMUA KULIT

Hubungi: Tekan untuk telefon (03-41420599) Hotline: Tekan untuk telefon (019-3806280) | Tekan untuk WhatsApp Facebook: @GlowhiteHuluLangat

Jom order Glowhite Foundation SEKARANG!

Call Whatsapp Layari Website

Jom order Glowhite Foundation SEKARANG!