Review
Aug 1, 2017, 7:15pm

Masalah Keputihan? Amalkan Cara Merawat Keputihan


KEPUTIHAN BUKAN MASALAH WANITA SAJA!

Boleh dikatakan hampir setiap wanita pernah sekurang-kurangnya sekali dalam hidupnya menghadapi masalah keputihan.  Keputihan sebenarnya adalah satu proses normal di mana cairan yang dihasilkan oleh kelenjar di dalam faraj dan serviks membawa keluar sel-sel mati dan bakteria.  Proses ini terjadi secara alami untuk membantu mengekalkan kebersihan faraj dan membantu mencegah jangkitan.

masalah-keputihan-tips-mengatasi

Jumlah serta sifat keputihan yang keluar berbeza-beza disebabkan oleh faktor-faktor seperti kitaran haid, tekanan emosi, pemakanan, kehamilan, pengambilan ubat dan rangsangan seksual.  Masalah akan timbul apabila keputihan yang keluar tak normal.  Contoh keputihan tak normal antaranya ialah jumlah yang lebih banyak, lebih likat, berbau, warna lebih gelap dan menyebabkan kegatalan, rasa panas dan mungkin juga kesakitan.

cara-mengatasi-keputihan-dengan-cepat

Manakala keputihan tak normal perlu dirawat segera.  Kalau tidak, ia akan menimbulkan lebih banyak masalah, termasuk gangguan emosi.  Bukan nak menakutkan kakak-kakak dan adik-adik, tapi banyak masalah kesihatan dan emosi wanita dicetuskan oleh masalah keputihan yang dibiarkan melarat.  Antara masalah yang boleh disebabkan oleh keputihan yang tak dirawat ialah kemandulan, bau yang memalukan, kemaluan gatal dan pedih, kulit kusam dan hubungan kelamin menjadi hambar.

kesan-keputihan-berpanjangan

Kepada cik-cik abang di luar sana, tolong ambil berat masalah keputihan isteri anda.  Jangan biarkan dia sendiri melawan masalah keputihan.  Bagilah sokongan moral dan bantu isteri dapatkan rawatan segera.   Jangan ingat keputihan masalah orang perempuan saja.  Ketika hubungan kelamin, keputihan boleh melekat pada alat sulit suami dan kalau terkena jangkitan suami pun boleh berasa kegatalan yang sama akibat dari keputihan tu.   

Punca Masalah Keputihan Yang Anda Perlu Tahu

Keputihan tidak normal terjadi apabila berlaku perubahan pada keseimbangan bakteria normal dalam faraj yang disebabkan oleh perkara-perkara berikut:

  • Pengambilan steroid atau antibiotik
  • Jangkitan bakteria vaginosis yang biasa terjadi kepada wanita mengandung
  • Pil perancang
  • Kanser serviks
  • Jangkitan penyakit kelamin
  • Diabetes
  • Sabun, losyen atau mandian berbuih
  • Jangkitan parasit akibat dari hubungan kelamin yang tidak selamat
  • Penipisan dan kekeringan dinding faraj bagi wanita yang sudah menopause
  • Jangkitan kulat
  • Vaginitis – rasa gatal di sekitar faraj

cara-mengatasi-dan-mengubati-keputihan

Cara Merawat Keputihan Yang Mudah Diamalkan

  • Bersihkan Cik V dengan teratur.  Elakkan guna sabun yang mengandungi bahan kimia dan sabun wangi kerana Cik V amat sensitif kepada kandungan kimia dalam sabun.
  • Keringkan Cik V dengan cara yang betul iaitu lap Cik V dari depan ke belakang selepas membersihkannya untuk mengelakkan bakteria dari memasuki Cik V.
  • Tukar seluar dalam dengan kerap dan pakai seluar dalam dari jenis kain kapas (cotton). Kain kapas bukan saja selesa malahan membantu menyingkirkan lembapan lebihan dari kawasan sekitar Cik V.  Jangan berkongsi seluar dalam dengan sesiapa pun!

feminine-wash-tips-atasi-keputihan

  • Gunakan alas seluar dalam (panty liner) kerana ia membantu mengimbangi PH di sekitar kawasan Cik V.
  • Elakkan memakai seluar dalam yang terlalu ketat kerana selain daripada mengakibatkan rasa tidak selesa ia juga menyukarkan penyingkiran kelembapan dari kawasan sekitar Cik V.
  • Makan jamu.  Ini amalan orang dulu-dulu untuk menjaga kesihatan dalaman mereka.  Jamu bukan untuk orang perempuan saja tau, orang lelaki pun elok amalkan jamu.

Jamu Istimewa Yeng2 Tiada Lagi Masalah Keputihan

jamu-yeng2-mengatasi-masalah-keputihan

Pernah dengar tak pasal Jamu Yeng2 (disebut yeng-yeng)? Hah, nama pun dah unik kan, apatah lagi produknya. Jamu Yeng2 diperbuat daripada bahan asli yang diketahui berkhasiat untuk kesihatan dalaman dan luaran. Salah satu daripada isi kandungannya ialah kurma. Seperti yang kita tau kurma ialah makanan sunnah yang diamalkan oleh junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w.

kurma-atasi-masalah-keputihan-wanita
Bagaimana Jamu Yeng2 Merawat Masalah Keputihan

  • Mengurangkan masalah keputihan
  • Melewatkan proses penuaan, baik untuk sesiapa yang nak kulit sentiasa muda
  • Mengecutkan rahim, sesuai bagi  ibu yang bersalin
  • Melancarkan peredaran darah (terutama yang bermasalah haid tak teratur)
  • Anti-flatulence – membantu membuang angin berlebihan dalam badan
  • Mengurangkan simptom buasir dan memecahkan lemak berlebihan malah mampu mengembalikan berat ideal
  • Mengurangkan rasa sakit sendi dan sengal
  • Menstabilkan hormon
  • Menambahkan tenaga badan terutama selepas bersalin
  • Menegang tisu faraj yang longgar dan menyempitkan cik V
  • Menegangkan/memontokkan payudara
  • Mengurangkan bengkak selepas bersalin, amat sesuai ketika pantang
  • Pencegahan diabetes melalui khasiat Gallic Acid
  • Merawat luka dalaman dan luaran (terutama selepas bersalin)
  • Mengurangkan masalah faraj berbau
  • Mencegah kanser servik dan payudara
  • Boleh menambahkan susu badan
  • Mencegah kanser
  • Menaikkan seri wajah

kebaikan-jamu-yeng2-untuk-mengatasi-masalah-wanita

Hah, banyak kan manfaat mengamalkan Jamu Yeng2 ni?  Di samping kelebihan di atas, Jamu Yeng2 juga istimewa dan lain dari yang lain.  Ia tak pahit.  Betul, TAK PAHIT.  Biasa kalau dengar jamu mesti kita terbayangkan rasa pahit jamu.  Sampaikan ada orang lepas telan jamu cepat-cepat teguk air manis untuk hilangkan rasa pahit di tekak.  Dengan Jamu Yeng2, kita tak perlu semua tu.  Jangan kata air  manis, air tawar pun kita tak perlu kerana Jamu Yeng2 boleh terus dikunyah.

Jamu Yeng2 mengandungi madu yang memberikannya rasa dan kebaikan kepada kesihatan.

khasiat-jamu-yeng-yeng

Nak Merawat Masalah Keputihan Hanya Dengan Kunyah Jamu?

Bunyinya macam pelik ya? Biasanya orang minum atau telan jamu tapi Jamu Yeng2 hanya perlu dikunyah sebiji waktu pagi dan sebiji waktu malam.  Tak perlu bancuh, tak perlu telan dengan air.  Ia dibuat dalam bentuk pil dan satu lagi keistimewaannya ia ada rasa coklat.  Rasa coklat ini datang dari kandungan coklat di dalamnya.  Jamu ada coklat?  Macam pelik lagi sekali, kan?  Tak pelik.  Jamu Yeng2 memang ada coklat di dalamnya.  Jangan tak tau, coklat bukan sekadar untuk perisa tapi ia juga bermanfaat kepada kesihatan.

jamu-choco-yengyeng

Di antara manfaat coklat ialah meningkatkan kadar kesihatan jantung dan mengurangkan kadar risiko kena strok, meningkatkan sensitivity insulin dan mengurangkan risiko kena diabetis, coklat gelap mengandungi anti oksidan yang dipanggil flavonoid, memberikan mood yang baik, dan membantu meningkatkan aliran darah.

jamu-yeng-yeng-coklat-mengatasi-masalah-wanita

Jamu Yeng2 didatangkan dalam botol plastik kecil jadi ia mudah dibawa ke mana saja.  Tak ada alasan tak sempat makan sebab tertinggal Jamu Yeng2 di rumah kerana boleh muat dalam beg tangan.

Jamu Yeng2 tak menyebabkan panas badan dan tak perlu berpantang ketika mengambil Jamu Yeng2.  Ia selamat untuk semua golongan wanita termasuk ibu yang sedang menyusukan anak, pesakit darah tinggi dan kencing manis, juga sesuai untuk wanita yang ada cyst/fibroid.

Testimoni Jamu Istimewa Yeng2  Merawat Masalah Keputihan

Merawat Masalah Keputihan (1) Merawat Masalah Keputihan (1) Merawat Masalah Keputihan (1) Merawat Masalah Keputihan (1) Merawat Masalah Keputihan (1)

Dapatkan Jamu Yeng2 Untuk Masalah Keputihan Anda Sekarang!

Mari ubah persepsi tentang jamu dengan mengamalkan Jamu Yeng2.  Senang dibawa ke mana saja, senang dimakan dan yang lebih penting selain dari membantu masalah keputihan, ia membantu penjagaan kesihatan tubuh badan dan kulit.  Nak kurus boleh makan Jamu Yeng2, nak rambut cantik pun boleh ambil Jamu Yeng2.

jamu-yeng-yeng-mencantikkan-badan
jamu-yengyeng-mencantikkan-rambut

Dapatkan Jamu Yeng2 daripada ejen-ejen yang telah dilantik.  Untuk maklumat mengenai Jamu Yeng2 dan ejen-ejen jualannya, boleh hubungi:

YENG2 HQ | JAMU YENG2

Telefon: 013-2023311 | Link WhatsApp
Facebook:
@yengyenghq
Instagram:  @yeng.hq

Jom order Jamu Yeng2 SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Jom order Jamu Yeng2 SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Jom order Jamu Yeng2 SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: