Review
May 3, 2018, 12:57pm

Mamz Membantu Merawat Batuk dan Kahak Bayi Dengan Berkesan


  •  
  •  
  •  
  •  
cara merawat batuk dan kahak bayi

Batuk dan kahak bayi sering terjadi kepada bayi yang terkena jangkitan kuman ataupun disebabkan oleh cuaca dan suhu yang tidak menentu. Ubat doktor kadang kala tidak membantu para bayi kerana bayi masih kecil dan daya tahan badan mereka masih belum kuat. Begitu juga dengan sistem imun mereka yang masih belum kuat sepenuhnya. Batuk dan kahak yang berlaku menyukarkan bayi untuk berehat dengan tenang, mereka sering terganggu dan menangis hanya kerana tidak selesa dengan batuk dan kahak. Sebagai ibu bapa, pastinya anda tidak senang hati melihat keadaan bayi anda.

Alternatif Merawat Batuk Dan Kahak Bayi

cara merawat batuk dan kahak bayi dengan berkesan

Sebenarnya terdapat beberapa petua tradisional lain yang boleh anda jadikan sebagai alternatif untuk anda gunakan bagi merawat kahak dan batuk bayi. Antaranya adalah menggunakan bahan herba seperti kunyit, bawang putih dan sebagainya.

Alternatif #1. Kunyit Hidup

cara merawat batuk dan kahak bayi dengan kunyit hidup

Bagi merawat masalah batuk dan kahak, anda boleh menggunakan kunyit hidup dengan cara menumbuk kunyit dan mengambil airnya lalu sapukan pada badan dan atas hidung anak anda. Tetapi awas, janganlah tumbuk kunyit menggunakan lesung batu kerana dikhuatiri terkena bekas cili, terbalikkan lesung dan tumbuk kunyit.

Alternatif #2. Bunga Belimbing Dan Air Beras

cara merawat batuk dan kahak bayi dengan bunga belimbing

Rupa-rupanya terdapat kegunaan bunga belimbing yang tidak kita ketahui selama ini. Bunga belimbing boleh menghilangkan kahak dan batuk dengan cara yang mudah. Sebagai alternatif, anda boleh menumbuk bunga belimbing kemudian campurkan dengan air beras yang telah dididihkan. Jangan lupa tapiskan dulu sebelum minum air tersebut! Pasti anak anda akan sembuh dengan sepenuhnya.

Alternatif #3. Wap Bawang Putih Dan Minyak Zaitun

cara merawat batuk dan kahak bayi dengan wap bawang putih

Seterusnya, anda boleh merawat kahak dan batuk bayi dengan cara meletakkan sedikit minyak zaitun dan bawang putih yang telah diketuk ke dalam air panas. Lebih elok jika diletakkan air panas tersebut di dalam mangkuk yang kita selalu gunakan untuk makan. Kemudian, anda boleh menghadapkan anak anda ke hadapan mangkuk tapi tidak terlalu dekat kerana risau terkena air panas. Elakkan meletak air yang sangat panas. Ini bertujuan untuk memastikan anak anda menghirup udara wap tersebut untuk lebih sembuh.

Alternatif #4. Tepuk Percussion

cara merawat batuk dan kahak bayi dengan tepuk percussion

Selain itu, bagi membantu merawat kahak dan batuk bayi, anda juga boleh menepuk bayi dengan tepuk percussion. Tepuk percussion adalah menepuk badan bayi dari belakang dengan betul dan tidak terlalu kuat. Ia bertujuan untuk melegakan kahak yang tidak keluar dan batuk yang dialami.

Alternatif #5. Mamz – Merawat Batuk Dan Kahak Bayi Dengan Cepat Dan Berkesan

cara merawat batuk dan kahak bayi dengan mamz spray

Cara yang paling berkesan dalam merawat batuk dan kahak bayi dengan cepat dan berkesan adalah menggunakan produk rawatan bayi Mamz. Mamz adalah produk semulajadi yang berasaskan makanan sunnah Rasulullah SAW iaitu daripada habbatussauda. Ia mempunyai khasiat yang sangat banyak dan produk ini dijamin memberikan anda kualiti yang terbaik dalam memastikan bayi tidak batuk dan kahak lagi.

Mamz РMerawat Bayi Dengan Berkesan Dan Mudah

formula merawat batuk dan kahak bayi

Produk herba sunnah rawatan bayi Mamz ini sangat berkesan sehingga ia menjadi pilihan nombor 1 ibu bapa di Malaysia. Mamz yang telah mendapat kelulusan kementerian kesihatan ini merupakan penawar yang boleh menyembuhkan pelbagai penyakit bayi bukan sahaja batuk dan kahak semata-mata. Untuk pengetahuan anda, lebih 10,325 ibu bapa telah menggunakan Mamz sejak tahun Januari 2018 lagi dan mereka sangat berpuas hati dengan kesannya.

merawat batuk dan kahak bayi dengan mudah

Kekuatan Mamz yang menjadi pilihan utama ibu bapa untuk bayi ini adalah formulanya iaitu ubat sunnah Habbatussauda yang berasal dari Dataran Arab Habsyah yang subur, malah ia telah disebutkan didalam hadis sahih sebagai penawar segala penyakit. Terdapat banyak fungsi dan kebaikan Mamz yang anda wajib tahu.

Kelebihan Kandungan Habbatussauda

habbatussauda merawat batuk dan kahak bayi

Habbatussauda merupakan kandungan asas yang terkandung di dalam produk rawatan bayi Mamz yang diyakini ini. Ia mempunyai kelebihannya yang tersendiri terhadap bayi. Anda pasti akan teruja dengan khasiat habbatussauda dalam Mamz.

  • Mengurangkan jaundis dan kuning pada bayi
  • Merawat dan melegakan selsema
  • Menghilangkan batuk dan kahak bayi
  • Melegakan masalah pernafasan bayi
  • Memudahkan bayi bergerak dan aktif
  • Memudahkan sistem pembuangan bayi
  • Memudahkan bayi tidur dengan nyenyak
  • Melegakan tuntrum dan kegelisahan bayi
  • Memberi ketenangan kepada bayi

Fungsi Dan Kebaikan Mamz

Mamz yang dirumus khas daripada habbatussauda mempunyai banyak khasiatnya terhadap kesihatan bayi dan anak anda. Ia sememangnya merawat dari dalaman dan luaran bayi serta sistem pernafasan, pencernaan, pembuangan sekaligus memastikan daya tahan badan bayi menjadi lebih kuat. Selain itu, ia juga berfungsi menyembuhkan penyakit-penyakit yang mudah di alami oleh bayi anda. Mari kita lihat pelbagai fungsi dan kebaikan Mamz dalam mencegah penyakit dan menjaga kesihatan bayi.

kebaikan mamz untuk merawat batuk dan kahak bayi
  • Melegakan batuk dan kahak-kahak
  • Melegakan selsema sehingga sembuh
  • Menghilangkan masalah sesak nafas atau sukar untuk bernafas bagi bayi dan anak kecil
  • Menghilangkan kegatalan dan hidung berair
  • Menghilangkan bunyi nafas
  • Menyembuhkan penyakit seperti demam, selsema, kahak, batuk dan lain-lain lagi
  • Membunuh bakteria dan kuman pada bayi dan anak anda
  • Merawat asma dan resdung
  • Menenangkan bayi dan menjadikan bayi selesa dengan dirinya
  • Membekalkan tenaga dan zat kepada tubuh badan bayi
  • Meningkatkan daya tahan badan untuk melawan penyakit

Sebab Anda Wajib Gunakan Mamz

1. Mendapat kelulusan KKM

mamz lulus kkm untuk merawat batuk dan kahak bayi

Mamz adalah produk kesihatan dan rawatan bayi yang telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Para ibu wajib memilih produk yang lulus KKM kerana ia dijamin selamat dan halal.

2. Sesuai Untuk Bayi Dan Anak

mamz sesuai untuk rawat batuk selsema dan kahak bayi dan anak

Seperti yang anda tahu, Mamz mengandungi bahan semulajadi yang terdiri daripada makanan sunnah Nabi SAW dan tumbuhan asli. Ia sangat selamat digunakan. Bayi yang baru lahir dan seawal pantang juga boleh gunakan Mamz.

3. Berkesan Dengan Pantas

merawat batuk dan kahak bayi sangat berkesan dengan mamz

Kesan penggunakan Mamz sangat cepat dan pantas. Setelah disapu 2 atau 3 kali, bayi tidak lagi batuk, selsemanya juga sudah reda dan kahak telah hilang. Kesannya sangat mujarab dan pantas malah tiada kesan sampingan.

4. Herba Semulajadi Dan Berkualiti

herba semulajadi digunakan untuk merawat batuk dan kahak bayi

Dengan komen positif daripada semua pengguna, Mamz ternyata merupakan produk yang berkualiti dan ia adalah asli 100% daripada sumber semulajadi. Mamz mengandungi 100% ekstrak Habbatus Sauda yang datangnya dari Dataran Arab Habsyah yang berkesan dan berkualiti tinggi.

5. Selamat Setiap Masa

mamz selamat untuk merawat batuk dan kahak bayi

Mamz adalah produk rawatan bayi yang selamat setiap masa. Sama ada anda menggunakannya ataupun tidak, ia tetap selamat bagi anda dan bayi. Sekiranya Mamz termasuk ke dalam mulut atau hidung anak anda, ia tidak menjadi masalah kerana kandungannya adalah 100% daripada habbatussauda. Ia akan memberi kesan yang baik kepada anak anda.

6. Mudah Digunakan

mamz mudah digunakan untuk merawat batuk dan kahak bayi

Anda boleh menggunakannya dengan mudah iaitu cuma perlu sembur sahaja dan sapu ke bawah hidung, leher dan dada bayi. Untuk kesan yang lebih berkesan, anda boleh menggunakannya sekurang-kurangnya 3 kali sehari. Selain itu, anda juga boleh mengamalkan menyapu Mamz selepas mandi dan juga sebelum tidur.

7. Ubat Dan Penawar Sunnah

ubat dan penawar sunnah untuk merawat batuk dan kahak bayi

Mamz berfungsi sebagai ubat dan penawar sunnah kerana ia mengandungi habbatussauda. Habbatussauda berkesan dalam merawat segala penyakit anak-anak tidak kira yang masih bayi ataupun yang telah besar.

8. Murah Dan Mampu Milik

produk merawat batuk dan kahak bayi yang murah

Anda boleh dapatkan Mamz dengan harga yang sangat murah dan berpatutan. Ia sangat mampu milik bagi semua para ibu bapa. Dengan harga serendah RM45 sahaja, anda mampu merawat batuk dan kahak bayi dengan cepat dan berkesan.

9. Lebih Jimat

mamz jimat dan berkesan

Kandungan Mamz dalam sebotol dengan isian 50ml mampu bertahan sehingga 5 bulan dan ia bergantung kepada kekerapan penggunaan atau cara anda menggunakannya. Ada yang menggunakannya tiga kali sehari, ada pula yang menggunakannya apabila perlu. Namun, paling kerap anda gunakan pun, anda tetap akan menikmati penjimatan selama 5 bulan. Selain itu, anda boleh dapatkan Mamz secara online malah layak untuk mendapatkan harga promosi dan hadiah percuma.

Kisah Benar Bayi Dan Ibu

cara ibu merawat batuk dan kahak bayi

Mari kita lebih kisah benar yang telah berlaku pada bayi dan ibunya berdasarkan pengalamannya yang telah menggunakan produk rawatan bayi Mamz.

Kisah 1

“Baby Syifa mempunyai masalah berkahak sejak usia 2 bulan lagi, nafas berbunyi. Semua orang tak tahu nak buat macam mana. Selepas sapu Mamz ni kali ke-3 terus dia muntahkan kahak itu, memang nampak lendir tu keluar. Baru lah lega.. Mungkin sejak lahir lagi kahak tu ada.. Sekarang ni dia tidur lena sangat. Bangun waktu nak susu jer.. lega sangat sekarang..”

– Puan Naqiatul, 28 tahun, Kajang, Selangor

Kisah 2

“Anak akak selsema batuk sudah dekat 2 minggu. Dia baru berusia 3 bulan. Sudah bawa ke klinik tetapi doktor suruh rehat. Lepas guna Mamz ni 2 atau 3 kali. Hidung sudah kering, batuk pun tidak lagi. Syukur sangat terjumpa iklan ni..memang ajaib lah!”

– Puan Sakinah, 32 tahun, Putrajaya.

Kisah 3

“Alhamdulilah, selsema batuk anak dah elok. Bagus juga sebab 1 ubat ni boleh share anak akak 3 orang.. jimat dah dekat situ.. nampak macam nak selsema atau batuk je akak terus sapu, terus sembuh tak jadi selsema. Setiap kali pergi mana-mana, balik kampung ke, akak mesti bawak Mamz ni..”

– Puan Nasuha, 34 tahun, Seremban, Negeri Sembilan

merawat batuk dan kahak bayi

Berdasarkan kisah benar yang dinyatakan, mereka sangat gembira dan teruja dengan penggunaan rawatan bayi Mamz sedangkan mereka baru sahaja menggunakannya beberapa kali, ia sudah sembuh. Ini sangat menjimatkan mereka dari segi kos. Masalah seperti batuk, kahak, selsema dan sebagainya akan sembuh dengan mudah, Cara yang digunakan adalah dengan menyapukan Mamz di hidung, leher dan dada bayi.

Testimoni Mereka Yang Menggunakan Mamz

testimoni cara merawat batuk dan kahak bayi testimoni cara merawat batuk dan kahak bayi testimoni cara merawat batuk dan kahak bayi testimoni cara merawat batuk dan kahak bayi

Gunakan Mamz Untuk Merawat Batuk Dan Kahak Bayi. Dapatkan Sekarang!

Ramai ibu bapa telah menjadikan produk Mamz sebagai produk wajib bagi anak mereka yang masih bayi dan kecil. Mamz telah terbukti melegakan anak mereka serta merawat pelbagai masalah seperti batuk, kahak, sembelit, kembung perut dan sebagainya lagi. Pelbagai testimoni yang telah dikongsi oleh mereka kerana mereka sangat berpuas hati dan yakin dengan Mamz. Bagi membantu anda merawat batuk dan kahak bayi dengan cepat dan berkesan, Mamz adalah pilihan yang paling tepat buat anda!

tips testimoni cara merawat batuk dan kahak bayi

MAMZ | MEMBANTU MERAWAT BATUK DAN KAHAK BAYI DENGAN CEPAT Hubungi: Tekan untuk telefon (012-8992033) | Tekan untuk WhatsApp Facebook: Mamz by lidiana

Gunakan Mamz Untuk Merawat Batuk Dan Kahak Bayi. Dapatkan Sekarang!

Call Whatsapp Layari Website

Gunakan Mamz Untuk Merawat Batuk Dan Kahak Bayi. Dapatkan Sekarang!