Review
Jan 7, 2018, 3:50pm

Macam Mana Nak Kurus ? 9 Langkah Mudah Untuk Kurus dengan Sihat


Bila bercakap tentang kurus ni, pasti ramai yang sedang berusaha untuk kurus dan turunkan berat badan kan..? Macam mana nak kurus balik ye macam zaman sweet 18 dulu? Saya yakin juga yang anda ingin dapatkan hasil yang segera iaitu dengan melakukan pelbagai cara samada membeli produk supplemen mahupun mengamalkan pelbagai petua dan program-program latihan seperti senaman dan sebagainya.. Paling dasyat sampai ada yang menahan lapar… Apa yang mereka harapkan, dengan melakukan semua aktiviti itu dapat turunkan berat badan mereka dalam satu tempoh masa yang singkat..

macam mana nak kurus dengan cepat

Dek kerana nak kurus terlalu cepat, ianya boleh menyebabkan tekanan kepada sesetengah individu itu… Kebiasaannya, banyak tips yang hanya menjurus kepada, bagaimana untuk kuruskan badan sahaja.. Terdapat juga tips kuruskan badan secara semulajadi yang dibaca, namum kita abaikan.. Dah macam-macam cara dan ubat kurus digunakan untuk kuruskan badan tetapi hasilnya tetap mengecewakan..

Oleh itu, disini saya ingin kongsikan dengan anda semua yang ingin menguruskan badan, 9 langkah mudah untuk kurus dengan sihat.. Semoga dengan perkongsian ini dapat membantu dan membimbing anda diluar sana tentang cara yang betul untuk turunkan berat badan dengan cepat.. Antara langkah yang boleh dilakukan untuk kuruskan badan dengan sihat dan selamat adalah seperti berikut.

Macam Mana Nak Kurus ? 9 Langkah Mudah Untuk Kurus dengan Sihat

Ok, jangan buang masa lagi kalau nak kurus. Jom baca tips macam mana nak kuruskan badan anda dengan berkesan.

Macam Mana Nak Kurus Cara 1
Ubah Gaya Hidup Anda

macam mana nak kurus cepat

Bagaimana untuk mengubah gaya hidup? Sedangkan itulah rutin harian yang kita amalkan sejak dulu lagi.. Bukan mudah sebenarnya nak ubah gaya hidup ni.. Tetapi jika anda telah bertekad untuk kurus, anda mampu melakukannya.. Untuk kurus, bukan sekadar membuat pelbagai cara dan hanya dengan menulis matlamat sahaja tetapi sebenarnya untuk kurus ini adalah bagaimana anda mengubah gaya hidup dari mengamalkan pemakanan yang tidak sihat kepada memilih pemakanan yang lebih sihat dan bernutrisi.

Sebagai contoh pemakanan yang sihat adalah sekiranya anda gemar memakan ayam berlemak atau bergoreng, anda boleh menukarnya kepada masakan yang lebih sihat seperti membakar, stim atau panggang.. Anda masih lagi makan ayam kan? Jadi, yakinlah bahawa mengubah gaya hidup dan pemakanan yang sihat, anda akan mendapat hasil dalam jangka panjang..

Macam Mana Nak Kurus Cara 2
Kurangkan Aktiviti Makan Di Luar

macam mana nak kurus pantas

Untuk memastikan anda makan makanan yang sihat, lebih baik anda masak sendiri dirumah.. Kenapa? Ye, bila anda masak sendiri di rumah, lebih mudah untuk anda ketahui bahan apa yang anda masykkan dan juga anda sendiri dapat mengawal jumlah garam dan gula dalam masakan anda.. Bila kita makan di luar, pastinya kita tidak tahu bahan apa yang diisi dalam makanan kita bukan?

Bukan tak boleh makan diluar, boleh! Tetapi anda memilih makanan yang sihat sebagai menu anda.. Lebihkan sayuran dan ulam-ulaman hijau dan hindari lauk yang berminyak.. Paling penting, minum air kosong banyak-banyak ye.. Air manis merupakah salah satu penyumbang kepada berat badan sukar turun.. Jadi, alternatif yang lebih baik, masak sendiri dirumah dan jangan malas! Hehe

Macam Mana Nak Kurus Cara 3
Stop Makan Makanan Garam Tinggi

macam mana nak kurus pantas elakkan garam

Dalam mencapai impian untuk kurus dengan sihat, perlu ada pengorbanan yang anda harus lakukan.. Apakah? Berhenti makan makanan yang mengandungi kandungan garam yang tinggi.. Contohnya, makanan seperti jajan, maggi dan sebagainya.. Ini kerana garam mampu menyekat air dalam badan dan akan menyebabkan anda susah turunkan berat badan..

Macam Mana Nak Kurus Cara 4
Sarapan 300 Kalori

macam mana nak kurus pantas sarapan 300 kalori

Sarapan adalah sangat penting bagi kita dan jangan sesekali anda skip mengambil sarapan.. Mungkin ada dikalangan anda yang tidak mengambil sarapan dengan alasan nak kurus.. Itu salah ye kawan-kawan!!

Untuk kurus dan kurangkan berat badan, sarapan sangatlah penting.. Anda boleh mengambil sarapan dalam kadar kalori sebanyak 300 kalori.. Wahh banyaknye.. Ye memang banyak seolah-olah anda boleh makan nasi lemak ayam goreng kan.. Tetapi itu tidak sihat.. Jadi, pilihlah sarapan yang sihat seperti sandwich telur atau tuna dengan sayuran atau anda juga boleh mengambil oat sebagai pengganti karbohidrat yang lebih baik..

Macam Mana Nak Kurus Cara 5
Lakukan Aktiviti Yang Sihat

macam mana nak kurus pantas dengan aktiviti sihat

Untuk melakukan aktiviti yang sihat anda boleh bersenam.. Dengan bersenam anak boleh membakar lemak setiap hari.. Anda boleh ke taman berdekatan dengan anda untuk membuat senaman ringan ataupun berjoging.. Luangkan masa sehari 30-45 minit untuk bersenam.. Jika malas sangat anda juga boleh berjalan santai bersama kawan-lawan di taman rekreasi..

Anda juga boleh bersenam dirumah.. Tak perlu senaman yang berat, cukup dengan aktiviti seperti melipat kain, membasuh baju dan menyiram pokok bunga dihalaman rumah.. Aktiviti seperti ini pun boleh membakar lemak tau.. Bonus bagi anda yang tinggal di rumah flat, pangsa atau rumah yang tinggi lain.. Jangan guna lift, sebaiknya guna tangga sebagai senaman untuk bakar lemak..

Bagi yang hantu gadget tu, boleh cuba cara ini.. Guna smartphone anda untuk bakar lemak.. Eh, macam mana tu? Anda boleh dengar lagu sambil bersenam atau berlari-lari anak di dalam rumah.. Dengan cara ini anda akan lebih enjoy dengan aktiviti sihat anda..

Macam Mana Nak Kurus Cara 6
Periksa Peti Ais Anda Sekarang!

macam mana nak kurus pantas check peti ais

Sila periksa peti ais anda sekarang juga! Lihat apa ada di dalamnya… Ada tak makanan yang boleh menyumbang kepada kegemukan di dalamnya.. Sekiranya ada, sila ambil dan buang.. Ini bagi memastikan anda tidak lagi ternoda dengan makanan yang boleh menggemukkan.. Contohnya, makanan sejuk beku atau makanan segera.. Anda boleh gantikannya dengan makanan yang sihat seperti sayuran hijau dan buah-buahan..  Cakap nak kurus kan? Hehe

Bila peti ais anda telah dihiasi dengan makanan yang sihat, ini sebagai motivasi kepada diri anda untuk mengamalkan makanan yang lebih sihat.. Ingat, apa yang anda makan akan menentukan samada anda gemuk atau sihat..

Macam Mana Nak Kurus Cara 7
Buang Jauh-Jauh Tabiat Buruk Anda!

macam mana nak kurus dengan tabiat buruk

Perhatikan, apakah tabiat buruk anda dalam pemakanan? Jangan buat-buat tak tahu atau tak perasan ye.. Saya yakin anda tahu tetapi buat-buat tak tahu.. Paling ketara, anda gemar mengunyah makanan seperti jajan sambil menonton tv… Betul tak? Bila dah terlalu asyik menonton dan mengunyah, tanpa anda sedar telah banyak makanan yang anda ambil secara berlebihan.. Boleh saja anda untuk teruskan tabiat ini tetapi anda harus menukarnya dengan mengambil makanan sihat seperti kurma, kismis dan lain-lain.. Ianya baik untuk diet dan kesihatan anda.

Yesss, satu lagi fastfood harus dihindari sama sekali.. Inilah penyumbang utama kepada kegemukan.. Tapi saya faham pasti ramai yang menggemari fastfood ni kan.. Jika sekali sekala makan tiada masalah tetapi pilihan haruslah betul.. Order tu haruslah berpada-pada..

Macam Mana Nak Kurus Cara 8
Snek Di Malam Hari

macam mana nak kurus dengan snek malam

Snek malam? Tak gemuk ke makan snek malam-malam ni? Sabar dulu.. Snek untuk malam hari boleh diambil tetapi haruslah seawal jam 7 malam ataupun selepas solat maghrib… Jika tengah malam anda masih lagi lapar, anda boleh makan buah-buahan seperti epal atau betik yang mempunyai serat dan ini boleh membantu anda tidur lena..

Jangan sesekali skip makan malam dan jangan pula berlapar untuk kurus.. Itu adalah persepsi yang salah sama sekali.. Diet yang betul adalah makan pada masa yang betul dan dalam kuantiti yang betul dengan makanan yang betul serta ilmu yang betul.. Ia mampu mengubah hidup anda..

Macam Mana Nak Kurus Cara 9
Lebihkan Sayur-Sayuran Dan Buah-Buahan Dalam Diet Anda

macam mana nak kurus dengan buah buahan

Sepertimana yang kita tahu, sayur-sayuran dan buah-buahan sangat baik untuk kesihatan dan juga diet kita.. Untuk mencapai impian anda, jadikan sayuran hijau atau ulam-ulaman dan buah-buahan sebagai menu di dalam diet anda.. Ianya merupakan serat yang baik bagi membantu anda untuk kenyang lebih lama serta membantu penghadaman dengan baik.. Sekaligus dapat menjadi awet muda..

Macam Mana Nak Kurus | Kurus Sihat Dengan Rampink Detox

macam mana nak kurus dengan rampink

Rampink Detox (RD) merupakan minuman tambahan yang membantu anda dalam proses detoksifikasi & penurunan berat badan. RD bukan sejenis ubat tetapi RD adalah produk 100% berasaskan herba semulajadi. Ia dihasilkan daripada adunan campuran herba premium organik yang telah dianalisis oleh pakar makmal dan telah mendapat kelulusan Biocorp Malaysia. Tiada pengawet, tiada pewarna, tiada julap dan tiada bahan kimia berbahaya dalam penghasilan RD ini.

Oleh itu, proses tindakbalasnya terhadap setiap pengguna adalah secara alami dan tidak memudaratkan kesihatan tubuh badan. Ia boleh diambil setiap hari sebagai minuman tambahan untuk mengekalkan kesihatan yang baik dan pada masa yang sama sangat membantu dalam proses penurunan berat badan. Ia juga selamat diamalkan oleh setiap peringkat umur lelaki dan wanita. Body cantik, badan pun sihat.

Tahukah Anda?

Diet atau detox yang mana lebih bagus untuk kurus secara sihat?

macam mana nak kurus dengan rampink-1

DIET sebenarnya tidak berjaya untuk membantu kita hilang berat badan dalam tempoh yang singkat kerana diet tidak disasarkan untuk membersihkan badan dari kekotoran toksin. Sebaliknya, dengan memberikan tumpuan kepada DETOKS yang sihat dapat membantu sel-sel badan menjalani proses yang betul dan sihat.

Jika anda inginkan penurunan berat badan sebenar, DETOKS (pembersihan) adalah cara yang sepatutnya! Badan kita menyimpan toksin dan logam alam sekitar dalam sel-sel lemak. Ini adalah satu-satunya kawasan yang boleh benar-benar kita detoks untuk membantu toksin disingkirkan dari sistem badan. Membakar lemak yang disimpan dalam sel-sel lemak akan menyebabkan sel-sel lemak mengecut dan dengan itu, toksin larut lemak boleh disingkirkan dari sistem badan dengan mudah.

Pembersihan dan detoksifikasi pada tahap yang baik membantu menyingkirkan toksin dan racun dalam sel-sel lemak kita, dan secara semulajadi dikeluarkan dari badan. Nutrien yang diperlukan oleh badan juga lebih mudah diserap ke sel-sel badan termasuklah ke organ-organ ‘pembersihan’ utama iaitu hati, buah pinggang dan sistem usus. Toksin lebih mudah disingkirkan secara semulajadi dari badan melalui organ pembersihan ini. Jom kurus dalam masa yang singkat dan sihat dengan cara DETOKS.

23 kebaikan yang akan anda perolehi dengan mengamalkan Rampink Detox

macam mana nak kurus dengan rampink-2

  • Menyingkirkan lemak degil
  • Menurunkan berat seluruh badan
  • Membantu mengawal selera makan
  • Mengelakkan obesiti/kegemukan
  • Membuang angin dalam badan
  • Menghilangkan perut buncit
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Memudahkan pembuangan air besar
  • Membantu proses pencernaan
  • Meningkatkan metabolisme
  • Meningkatkan sistem imun badan
  • Meningkatkan tenaga harian
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Mengurangkan sakit senggugut
  • Membantu keseimbangan hormon
  • Meningkatkan kecantikan kulit
  • Meningkatkan memori yang lebih baik
  • Mengurangkan risiko kanser
  • Menurunkan paras kolestrol
  • Menurunkan tekanan darah tinggi
  • Menstabilkan tahap gula dalam darah
  • Membersihkan hati, kolon dan badan
  • Antioksidan yang sangat tinggi memusnahkan radikal bebas

Fungsi Utama Rampink Detox

macam mana nak kurus dengan rampink-3

  • Turunkan berat badan
  • Bakar lemak daging/air
  • Kurangkan selera makan
  • Lawas pembuangan air kecil dan besar
  • Singkir toksin dalam badan
  • Kempiskan perut yang buncit
  • Tingkatkan metabolisme badan
  • Tingkatkan tenaga harian
  • Tingkatkan sistem penghadaman

Herba-Herba Semulajadi Menjadi Bahan Utama Rampink Detox

macam mana nak kurus dengan rampink-4

Antara herba-herba semulajadi yang diadun bersama dapat membantu dalam proses detoksifikasi badan dan turunkan berat badan. Manfaatkanlah bahan semulajadi untuk kesihatan diri yang lebih baik. Sekarang anda tak perlu susah memikirkannya lagi, hanya mengamalkan pengambilan Rampink Detox 2 in 1 (Detox + Slimming) untuk dapatkan kembali berat badan yang ideal tanpa perlu berdiet. Body cantik, badan pun sihat.

macam mana nak kurus dengan rampink-5

LEMONGRASS – Membantu proses penghadaman, melegakan perut kembung, mencegah masalah sembelit, menyelesaikan masalah stress kronik dan bersifat deuratik. Serai juga dikatakan anti-kanser alami yang jauh lebih baik kerana berupaya memusnahkan tumbesaran sel kanser jika diamalkan berterusan. Herba ini kebiasaannya diletak dalam masakan tetapi ia juga terbaik jika dirumus di dalam minuman harian.

ROSELLE – Mempunyai khasiat yang tinggi sebagai herba semulajadi yang membekalkan kandungan Vitamin C yang tinggi. Jangan terkejut, ia mempunyai 3 kali lebih banyak vitamin C daripada anggur. Roselle membantu dalam menurunkan berat badan sebab melancarkan sistem penghadaman, detoks dan secara tak langsung dapat meringankan badan. Selain itu, kebaikan pengambilan Roselle jugak dapat melembutkan dan menyihatkan kulit, membantu melancarkan pembuangan air kecil, membantu mengurangkan pengumpulan lemak, membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, mengurangkan haba badan, batuk dan mencairkan kahak.

macam mana nak kurus dengan rampink-6

LEMON – Bertindak sebagai agen detox. Lemon bersifat antiseptik dan mempunyai kesan ‘pembersihan’ yang baik kepada hati, buah pinggang dan darah. Lemon mampu mengelak masalah penghadaman seperti gastrik, kembung perut, angin dalam badan dan pedih ulu hati. Ia juga membantu dalam perkumuhan dan mengelakkan sembelit atau cirit-birit. Kandungan vitamin C dalam lemon boleh membantu memperbaiki masalah kulit, lemon juga bersifat membersih, antibiotik dan antioksidan yang lebih penting untuk kulit. Lemon mempunyai 2 kelebihan yg sangat hebat iaitu sebagai antibakteria dan antivirus yang kuat serta sebagai kuasa untuk boost immune system. Selain itu, lemon juga terkenal sebagai ‘ubat kurus’ untuk membantu dalam proses pencernaan dan sebagai ‘pembersih’ hati atau detox. Kelebihan lemon sangat penting dalam membakar lemak dan membantu untuk kurus dengan sihat dan selamat.

TEH HIJAU – Mampu meningkatkan metabolisme dalam tubuh dan memberi rasa kenyang lebih lama sehingga membantu melangsingkan tubuh dan menurunkan berat badan. Teh hijau juga mengandungi antioksidan yang kuat yang dipanggil epigallocatechin-3-gallate (EGCG) yang mempunyai fungsi antibakteria dan anti keradangan. Fungsi-fungsi ini membantu melawan kanser, membuang radikal bebas dan bahan toksik yang tidak diperlukan oleh tubuh sekaligus meningkatkan sistem imun tubuh kita. Teh hijau menggalakkan penurunan berat badan dengan cara meningkatkan metabolisma tubuh dan menghalang penyerapan lemak.

Berkesankah Rampink Detox Untuk Kurus Dengan Sihat?

macam mana nak kurus dengan rampink-7

Berapa pek RD yang patut diambil untuk nampak kesan weight loss tersebut?

Ya ini cadangan untuk anda target berat anda.. Sebagai panduan untuk anda berjaya kurus dengan sihat bersama Rampink Detox ini, saya kongsikan sedikit info untuk rujukan anda.. Anda boleh rujuk jadual di atas. Anda perlu target berapa kilo lemak yang anda hendak hapuskan dan baru buat keputusan untuk ambil berapa pek RD ini.. Mudah kan?

Selepas pengambilan 1 pek RD ada perubahan tak?

macam mana nak kurus lagi

Ye sudah pasti ada! Berpandukan testimoni pengguna, ramai yang telah mendapat hasil yang positif selepas 1 pek penggunaan.

Perubahan apa yang dimaksudkan?

macam mana nak kurus dengan rampink detox

Kebiasaannya perubahannya berlaku tindakbalas yang baik dalam sistem pembuangan air besar dan kecil.. Segala toksin badan akan dikeluarkan melalui sistem perkumuhan. Pembuangan air besar akan menjadi semakin baik dan lancar. Tiada lagi sembelit! Selain itu, perut yang buncit semakin kempis jika pembuangan baik, badan pun akan sentiasa rasa ringan, rasa kenyang yang lama dan tidak rasa lapar.

RD juga dapat mengawal dan mengurangkan selera makan yang besar. Berat pun senang nak di kawal. Tapi perlu diingat, jika mahu kurus tabiat makan harus ditukar. Seharusnya pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat.. Itu yang perlu diutamakan jika anda tekad untuk kurus.

macam mana nak kurus dengan rampink detox 2

Badan anda juga akan mengeluarkan peluh. Ia adalah tindakbalas detoks terhadap diri anda dalam membantu singkirkan segala toksin/racun di dalam badan melalui peluh. Proses pembakaran lemak dari dalam sedang berlaku. Banyakkan minum air mineral setiap hari. Selain itu, RD bertindak memecahkan lemak daging dan lemak air seluruh badan. Jika konsisten consume RD berat pun akan turun. RD jugak sangat membantu untuk membuang angin dalam badan. Angin pun salah satu puncanya! Hidup akan menjadi gelisah jika angin terlalu banyak di dalam badan.

Cara Pengambilan Rampink Detox

macam mana nak kurus dengan rampink-8

Cara bancuhan Rampink Detox ini sangat mudah seperti kita membancuh air teh di rumah sahaja.. Anda boleh minum teh RD ni pada sebelah siang dan juga malam.. Teh ni sangat menjimatkan tau.. Untuk satu uncang anda boleh guna 2 kali.. Jadi, sehari anda hanya perlu guna 1 uncang sahaja untuk pagi dan malam.. Penggunaannya pula adalah hingga 8 hari jika tidak digunakan semula dan boleh tahan sehingga 2 minggu jika anda guna 1 uncang untuk 2 kali penggunaan.. Jimat kan?

Kesan Lagi Cepat Dengan Rampink Detox Combo Pack

macam mana nak kurus dengan rampink-9

RAMPINK DETOX (COMBO PACK) merupakan gabungan hebat herba-herba semulajadi yangg terbaik diadun bersama untuk menghasilkan satu produk detox yang bermutu tinggi dan memberi kesan yg baik kepada pengguna. RD mempunyai 2 jenis tea di dalam setiap combo pack iaitu Slimming Tea (Siang) dan Detox Tea (Malam). Setiap pek ada 15 uncang tea untuk penggunaan 7 – 8 hari. Uncang tersebut boleh diguna semula sebanyak 2 kali.

Jika diguna semula, penggunaannya adalah sehingga 14 – 16 hari penggunaan. Rasa tea yang sangat sedap. Tak kelat dan tak pahit. Untuk rasa yang lagi sedap boleh tambah lemon atau madu asli. Combo pack yang sangat murah dan sangat jimat. 100% organic dan natural herbs. Ia sangat sesuai diamalkan oleh setiap peringkat umur wanita dan lelaki. Tiada bahan pengawet dan tiada bahan kimia. Tiada kesan sampingan. Dijamin halal dan merupakan produk keluaran syarikat Bumiputra.

Testimoni Pengguna Rampink Detox

macam mana nak kurus dengan testimoni (1) macam mana nak kurus dengan testimoni (2) macam mana nak kurus dengan testimoni (3) macam mana nak kurus dengan testimoni (4) macam mana nak kurus dengan testimoni (5)

Dapatkan Segera Rampink Detox Untuk Ramping Dan Kurus Dengan Sihat

Kini anda dah tak perlu lagi risau untuk dapatkan apa yang anda impikan.. Soalan Macam Mana Nak Kurus kini dah terjawab kan. Badan ramping bak kerengga dan kurus secara sihat.. Dengan Rampink Detox anda mampu lakukannya.. Jadi apa tunggu lagi.. Jom dapatkan sekarang juga Rampink Detox sebelum kehabisan.

macam mana nak kurus dengan rampink detox senarai harga

Harga  :  RM 25.00
Postage : RM 8 (SM) / RM 10 (SS)

Untuk sebarang pembelian dan maklumat lanjut, sila layari :-

Jom dapatkan Teh Hijau Rampink Detox SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Jom dapatkan Teh Hijau Rampink Detox SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Jom dapatkan Teh Hijau Rampink Detox SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: