Review
Jun 14, 2017, 7:11am

Kebaikkan dan Khasiat Chia Seed Malaysia


Kebelakangan ini, saya tengok ramai yang bercakap tentang Chia Seed yang dikatakan sangat disyorkan pengambilannya untuk kesihatan terutamanya dalam mengawal berat badan. Bila tengok gambarnya, bentuk Chia Seed sebiji macam biji selasih yang sedap kalau letak dalam air sirap. Tapi kita kena tahu yang chia seed dengan biji selasih berbeza. Dia macam kembar. Sama tapi tak serupa.

chia-seed-suplement

Ramai orang yang sedang berusaha menurunkan berat badan mengamalkan Chia Seed dalam diet harian mereka. Sampai ada yang mencipta pelbagai resepi berkhasiat yang menarik menggunakan Chia Seed. Kadang-kadang, saya yang tengok pun rasa nak buat juga. Nampak sedap dan menarik sangat. Apatah lagi bila tahu chia seed boleh turunkan berat badan dan baik untuk kesihatan. Tapi,

Apa itu Chia Seed?

Chia Seed adalah bijian organik yang berasal dari tumbuhan Salvia hisvanica yang biasanya hidup di kawasan panas dan bergurun pasir seperti di negara Mexico, Amerika Latin. Sehingga kini, Chia Seed terkenal sebagai makanan bernutrisi tinggi untuk menambahkan energi seharian. Sifatnya sebagai antioksidan yang aktif mampu menghalang kesan buruk akibat daripada radikal bebas.

Chia Seed juga tinggi dengan Omega-3. Saya sendiri pernah mencubanya. Ia tidak mempunyai rasa yang jelas sebab ia tidak masin, pahit, manis mahupun masam. Jadi, Chia Seed boleh diambil dengan makanan lain seperti oat, yogurt, salad, buah dan gandum tanpa merosakkan rasa makanan dan tanpa menjejaskan kandungan berkhasiat di dalamnya. Kalau masukkan sesudu semasa memasak nasi pun okay.

smoothies-dengan-chia-seed

Letak dalam smoothies macam ni pun boleh? Jawapan YA!

Kelebihan Nutrien Yang Terkandung dalam Chia Seed

chia-seed-nutriens

Chia Seed mengandungi pelbagai khasiat yang sangat diperlukan dalam kehidupan seharian kita. Setiap nutrien ini mempunyai fungsinya tersendiri.

  • Karbohidrat  baik untuk energi dan stamina dalam menjalani aktiviti harian
  • Vitamin A, B 12, C yang sangat baik untuk menyehatkan jaringan tubuh
  • Kalori  baik sebagai sumber tenaga yang diperlukan oleh badan
  • Serat  baik untuk menstabilkan kolesterol, mencegah sembelit dan menekan meningkatkan gula dalam darah
  • Fosforus baik untuk membentuk tulang, memperbaiki metabolisma tubuh
  • Protein baik untuk menyehatkan otak, meningkatkan perkembangan tubuh
  • Kalsium baik untuk menyehatkan sistem pencernaan
  • Mangan baik untuk membantu tubuh dalam mempercepat proses mertabolisme tubuh
  • Zinc, natrium baik untuk menunjang perkembangan otak dan kesehatan kulit
  • Zat besi baik untuk pencegahan anemia dan meningkatkan kualiti sel darah merah
  • Omega 3 baik untuk kesehatan jaringan otak, menurunkan kadar kolesterol, meningkatkan prestasi jantung
  • Kalsium baik bagi kepadatan tulang dan gigi, mencegah pengapuran dan osteoporosis dini
  • Triptofan (asam amino essensial) baik untuk memperbaiki gangguan sistem pencernaan dan meningkatkan nafsu makan
  • Alpha linolenic acid (ALA) baik bagi kesehatan organ vital dalam tubuh agar selalu berada dalam keadaan baik

Dengan pengambilan Chia Seed, kita boleh memastikan yang semua nutrien yang diperlukan dalam badan ini sudah mencukupi setiap hari. Senanglah kerja kita dalam menjaga kesihatan. Ok, kita perlu amalkan Chia Seed. Persoalannya, dalam banyak-banyak jenama Chia Seed yang ada di pasaran, jenama mana yang sepatutnya kita pilih?

Turunkan Berat Badan Tanpa Perlu Berlapar dengan Delrio Organic Chia Seed (DOCS)

Delrio-organic-chia-seed

Dengan sumber makanan yang tak pernah putus macam sekarang, tak kira lelaki dan wanita, ramai yang mengalami masalah berat badan berlebihan. Mana taknya kalau hari-hari dijamu makanan sedap penuh dengan minyak, kalori dan gula. Bila dah naik badan, barulah kalut nak turunkan berat badan. Ingat senang ke? Banyak langkah turunkan berat badan memerlukan kita berlapar tau. Tapi, bukan dengan Delrio Organic Chia Seed. Haaa.. suka la tuu.

chia-seed-pilihan-malaysia

Tahukah anda, dengan mengamalkan Delrio Organic Chia Seed secara istiqamah, kita akan dapat menurunkan berat badan secara sihat dan tanpa perlu berlapar. This is totally what we need when we are in the middle of losing our weight! Yelah, kalau lapar tak menjejaskan apa-apa, tak pelah. Tapi, bila lapar, mulalah badan pun lemah tak bertenaga. Mood pun jadi tak okay. Prestasi kerja automatik menurun. Ya! Kita memang kena cari cara diet berkesan yang tidak memerlukan kita berlapar! Guna Delrio Organic Chia Seed laa.

Kelebihan Organic Chia Seed Untuk Kesihatan Dan Kecantikan

jantung-sihat-dengan-chia-seed

Organic Chia Seed mengandungi banyak khasiat dan kelebihan. Bukan sekadar untuk kita capai berat badan ideal sahaja tau. Jom kita tengok.

  • Menyihatkan kulit dan rambut supaya nampak lebih cantik dan bermaya
  • Mengenyangkan supaya mampu mengawal berat badan untuk kurus
  • Meningkatkan tahap kesihatan jantung
  • Mengawal takat gula dalam darah supaya turun ke tahap normal
  • Menambahkan keanjalan dan membantu pergerakan sendi
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Membekalkan nutrisi untuk ibu mengandung
  • Melegakan refluks asid dan pedih ulu hati
  • Meningkatkan keupayaan untuk menumpukan perhatian
  • Membersihkan arteri dan usus daripada toksik

Golongan Yang Perlu Mengamalkan Delrio Organic Chia Seed

masalah-cepat-letih

Delrio Organic Chia Seed sangat bagus untuk diamalkan oleh mereka yang mengalami masalah

  • Kulit
  • Diabetes Tahap 2
  • Migrain
  • Gastrik
  • Ulser
  • Usus
  • Cepat letih dan lesu
  • Berat Badan Berlebihan
  • Asid Urik Tinggi
  • Sakit sendi seperti Gout dan Arthritis

Wanita mengandung adalah golongan yang paling digalakkan untuk mengamalkan Delrio Organic Chia Seed kerana ia mengandungi:

  1. Banyak zat berkhasiat yang diperlukan oleh ibu dan bayi seperti
    • Omega 3 untuk meningkatkan kecerdasan otak
    • Zat besi yang membantu pergerakan oksigen dari paru-paru ke seluruh tubuh
    • Potasium yang melindungi otot jantung, mencegah tekanan dan diabetis.
  2. Anti-oksidan yang tinggi untuk menguatkan ketahanan badan wanita mengandung supaya tidak mudah jatuh sakit sepanjang kehamilan.
  3. Kandungan serat yang tinggi untuk mengelakkan kembung dan pedih ulu hati.

nutrisi-wanita-hamil

9 Kelebihan Istimewa Delrio Organic Chia Seed Malaysia

kelebihan-chia-seed

Berbanding dengan Chia Seed lain, Delrio Organic Chia Seed mempunyai banyak kelebihannya yang tersendiri. Kita tengok pula 9 kelebihan Delrio Chia Seed ini.

  • 100% bijian Chia Seed organik asli
  • 100% selamat tanpa kesan sampingan
  • Harga yang sangat berpatutan dan murah
  • Kesan seawal 3 SUDU MAKAN PERTAMA
  • Mampu merawat pelbagai jenis berkaitan dengan DIET
  • Rawatan alternatif tanpa pengambilan ubatan kimia
  • Rasanya tidak pahit seperti herba2 yang lain
  • Sangat senang di bawah kemana-mana
  • Sangat mesra pengguna

Testimoni Pengguna Delrio Organic Chia Seed Malaysia

Delrio Organic Chia Seed dah banyak membantu orang kat luar sana yang mengalami pelbagai jenis masalah kesihatan termasuklah sembelit dan berat badan berlebihan. Tak percaya? Tengok ni.

testimoni-delrio-organic-chia-seed

testimoni-delrio-organic-chia-seed

testimoni-delrio-organic-chia-seed

testimoni-delrio-organic-chia-seed

Baru sikit saya kongsi. Banyak lagi pengguna lain yang sudah berpuas hati. Lepas ni, giliran anda pula. Kena dapatkan Delrio Organic Chia Seed ni tau.

Harga Delrio Organic Chia Seed Malaysia

harga-chia-seed-delrio-organic

Berbanding dengan jenama lain, harga Delrio Organic Chia Seed sangat berpatutan. Sangat murah. Sangat berbaloi dengan seribu kebaikan yang terkandung di dalamnya.

Harga : RM18.00 + Hadiah Misteri (PERCUMA)

Kos penghantaran : RM7.30 SM / RM10.60 SS

Penghantaran Delrio Organic Chia Seed hanya dilakukan melalui Pos Laju. Tiada servis C.O.D. Pembelian boleh dilakukan secara runcit dan borong.

Dapatkan Delrio Organic Chia Seed SEKARANG !

Chia Seed Malaysia

Semoga usaha kita dalam menjaga kesihatan dan menurunkan berat badan ke tahap ideal akan menampakkan hasil seperti yang diidamkan dengan pengambilan Delrio Organic Chia Seed. Jangan lupa. Setiap usaha perlu juga disertakan dengan doa dan tawakkal. Insya Allah, lama kelamaan kita akan dapat apa yang kita usahakan. Amiin.

Dapatkan Delrio Organic Chia Seed SEKARANG !

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Dapatkan Delrio Organic Chia Seed SEKARANG !

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Dapatkan Delrio Organic Chia Seed SEKARANG !

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: