Umum
Aug 3, 2010, 10:30am

Jom heboh haram?


A : Hangpa pi Jom Heboh ?
B : Aku pi, hang tak pi ke, rugi macam-macam ada. Swiss Roll Erra Fazira tu pun adaaa..
A : Aku tak pi, pasal Harussani kata haram!
B : Ehhhh.. habih, kalau pi kenapa ? Bukan pi tengok konsert, round pameran saja, itu pun tak boleh ke?
A : Setahu aku dah Mufti kata haram tu, haramlah!
B : Ehh.. pandai-pandailah engkau!
A : Itulah sebab aku tak teringin nak ke sana.
B : Habis ramai orang pegi? Pak Aji pun ada!
A : Macam ni lah. Ayam yang sembelih tu halal makan tak?
B : Laaa.. halallah! Dah sembelih bolehlah makan.
A : Ok, ayam sembelih halal makan, tapi halal tak ayam sembelih tu kalau letak satu freezer dengan babi?
B : Err.. Errr… Aaa.. Uuuu.. Aaa..
A : Halal ke haram?
B : Haramlah tapi itu ayam, ini Jom Heboh.
A : Ok, masa hang kat sana, hang perasan tak keliling hang, kiri kanan, depan belakang hang yang bersesak-sesak semua tu.. Bangsa apa? Melayu, Cina, India, omputeh..??
B : Aaa laa, Melayu yang ramai.
A : Haaa.. kalau Jom Heboh tu tempat yang elok untuk bawak anak bini jalan, beli belah, tengok pameran dan lain-lain, mengapa bangsa yang maju seperti Cina yang kaya, banyak duit.. tak pi beli belah kat sana, mengapa tak ramai bangsa lain yang ke sana, mengapa bangsa Melayu saja yang ramai hadir?
B : !@#$%^&*…
A : Sebab orang melayu leka, suka berhibur, tak tahu membezakan baik buruk suatu perkara pasal tu lah Mufti dah kata haram pun pakat pi jugak.
B : Jadi haramlah aku pi sana?
A : Macam hang kata tadilah, ayam sembelih kalau letak satu freezer dengan babi tetap haram walaupun hang beli balik masak ayam tu saja. Pasal letaknya ayam tu bersama babi-babi yang haram!

B : (Tersenyum kambing)

Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: