Umum
Aug 6, 2010, 10:32am

Hampa Ingat Depa Tu Hamba Ka?


Pekerja Indonesia Petang Tadi


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Entri kali ini Hariz akan gunakan bahasa logjhat utara naa..
Harap-harap semua pembaca dapat faham.
Jika tak faham tnya ye.

Hariz nak luahkan perasaan dan nak bagi peringatan kat semua
majikan-majikan di Malaysia ini. Hampa ingat! Hampa banyak duit
Hampa kaya. Hampalah Raja? Nieee.. Ceq habaq kat hampa.
Kalau peqangai hampa lagu tuh tak senang aih.

Depa cuma pembantu rumah dan pekerja hampa saja.
Hampa dok buat depa mcm binantang! Bodoh!
Aku memang bengang bab-bab dok perhamba orang ni.
Walaupun depa warga luar ka? Tak Kesahlah depa
mai dari mana pun. Bangla? Burma? Indon? Myammar? 
dan sewaktu dengannya. Depa tuh manusia macam hampa!
Macam anak-anak hampa! macam adik abang hampa!

Kalau hampa nak nasihat depa ka. apa ka. Hampa tak boleh tegoq elok-elok ka?
Hampa boleh tampaq kepala depalah apalah. Maki depan orang lah.
Mana maruah depa? hampa layan depa macam anjing kurap! hampa paham dak?
Hidup nak peguna orang ja!
Hampa ingat hampa bayaq gaji sebulan RM600~RM1000.
Hampa boleh perhamba orang?

Kepada majikan yang bukan beragama islam. 
tak bolehkah hampa bagi masa pada pekerja-pekerja hampa itu
masa nak solat? hampa kena hormati depa! hormati agama depa!
jangan suruh kerja pagi-pagi buta sampai kemalam.

Hariz cukup sedih tgk apa yang berlaku dan diceritakan oleh
seorang pekerja car wash petang tadi. 
Benda ni sudah lama Hariz tengok rasa macam nak p
penerajang ja majikan-majikan depa tuh.
Mana sifat kemanusian hampa weh majikan-majikan?

Setiap Perbuatan Akan Ada Pembalasannya!

PH : Pikiaq-pikiaq dan renungkanlah. Sekadar Luahan perasaan

Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: