Review
Sep 26, 2017, 4:35pm

Cara Menguruskan Badan Untuk Wanita Yang Inginkan Badan Slim


Gemuk pun susah. Kurus sangat pun susah. Betul tak? Bila gemuk, orang mengata terlebih muatan. Bila terlalu kurus sangat, orang mengata macam tengkorak hidup. Habis tu, saiz badan yang macam mana baru orang tak mengata? Mesti ada yang mengalami masalah seperti ini kan. Saya yakin yang setiap wanita dalam dunia ini mengimpikan saiz badan yang ideal. Slim dan Grip.

wanita-muslimah-gemuk

 

Betul kan. Tapi bagaimana caranya untuk mendapatkan badan yang slim dan grip itu? Sebenarnya banyak cara untuk menguruskan badan ni. Tetapi ianya memerlukan usaha yang gigih dan konsisten yang tinggi barulah hasrat untuk kurus itu tercapai. Ok, kali ni saya nak kongsikan dengan anda cara menguruskan badan untuk wanita yang inginkan badan slim dan grip. Apa kata anda cuba 9 cara mudah ini.

9 Cara Menguruskan Badan Untuk Wanita Dengan Cepat

1. Set Minda Untuk Kurus

 

Set minda untuk kurus!! Yeahh ini cara yang paling utama dan terpenting kerana bila kita tak set minda kita untuk kurus, pasti kita tak berusaha dengan gigih untuk mencapainya. Jadi, sebagai permulaan cara, perlu untuk kita set minda kita terlebih dahulu. NAK KURUS mesti terus melekat di dalam minda kita.

2. Ambil Tahu Tentang Pengambilan Kalori

cara menguruskan badan tanpa bersenam

Kalori ialah unit bagi tenaga. Tenaga pula digunakan untuk kita bergerak, bernafas dan untuk sel-sel dalam badan berfungsi dengan baik. Jadi, kalori perlu diambil dalam kuantiti yang diperlukan sahaja. Jika anda mengambil dalam kuantiti yang berlebihan, ianya akan disimpan oleh badan dalam bentuk lemak.

3. Banyakkan Minum Air Masak/air Putih

 

wanita-muslimah-minum-air

Badan kita memerlukan banyak air. Air adalah sumber semulajadi untuk kurus. Jadi, ambillah air secukupnya setiap hari sekurang-kurangnya 8 gelas sehari. Bila kita mengambil air dengan secukupnya, segala toksin dalam badan akan terbuang. Jadi, lemak pun sukar nak bersarang dalam badan kita. Hehe.

4. Makan Dalam Kuantiti Yang Sedikit

cara menguruskan badan menggunakan lemon

Makanlah dalam kuantiti yang sedikit tetapi kerap… Cara ini juga sangat membantu dalam menurunkan berat badan.

5. Elakkan Makanan Atau Minuman Yang Bergula

cara menguruskan badan secara sihat

Rasanya semua orang pun tahukan, makanan atau minuman yang bergula ni tak elok untuk kesihatan. Terutamanya minuman yang berkarbonat. Kandungan gula terlalu tinggi. Jadi, untuk kurus disyorkan anda menjauhi minuman yang berkarbonat dan banyakkan meminum air masak.

6. Elakkan Makan Tengah Malam

cara menguruskan badan dalam masa sebulan

Kalau anda jenis yang makan tak tentu masa terutamanya mereka yang suka makan tengah malam, cuba ubah cara anda. Makanlah sebelum atau selepas waktu maghrib kerana badan kita memerlukan masa 4 jam untuk menghadam makanan yang kita makan. Jika anda makan terlalu lewat, makanya makanan tidak sempat dihadam dan akan membentuk lemak dalam badan. Hasrat untuk kurus itu hanyalah sia-sia.

7. Makan Makanan Yang Rendah Lemak

Makan Makanan Yang Rendah Lemak

Haaa ini juga perlu dititikberatkan. Pilihlah makanan dan minuman yang rendah lemak kerana ini akan membantu anda untuk kurus.

8. Banyakkan Makan Buah-buahan

cara menguruskan badan lelaki

Ada ke yang tak suka makan buah? Rasanya semua orang pun suka makan buahkan. Selain bertujuan untuk kurus, buah-buahan sangat bagus untuk kesihatan. Jadi, perbanyakkanlah makan buah. Buah-buahan tempatan juga banyak khasiatnya.

9. Banyakkan Bersenam

 

wanita-muslimah-bersukan

Yeahh bila nak kurus mesti berkait dengan bersenam. Bagi mereka yang rajin ke Gym lagi bagus tapi bagi mereka yang tak berminat atau tiada masa untuk ke gym, dirumah pun boleh bersenam. Mulakan dengan senaman ringan.

9 cara untuk kurus dah saya kongsikan dengan anda semua. Semoga ianya dapat membantu anda yang inginkan badan yang slim dan grip. Oh ya, selain dengan mengamalkan cara-cara diatas, ada satu lagi cara menguruskan badan untuk wanita yang inginkan badan slim dan grip yang boleh anda amalkan iaitu dengan pengambilan Jus iChantique Slim Grip.

Kurus Dengan Jus iChantique Slim Grip Lebih Cepat dan Berkesan

cara menguruskan badan dengan teh hijau

Jus iChantique Slim Grip ini adalah Jus Botani Campuran khas untuk wanita. Ianya bagus untuk merawat masalah dalaman wanita dan boleh menguruskan badan. Bukan itu sahaja, ianya untuk kecantikan luaran dan dalaman wanita. Antara kebaikan lain yang ada pada Jus iChantique Slim Grip ini ialah

kebaikan-jus-ichantique

Bagi anda yang ingin memiliki berat badan yang ideal dan mempunyai badan yang slim dan grip, bolehlah mengamalkan Jus iChantique Slim Grip ini kerana jus ini mempunyi banyak khasiat dan boleh membuang lemak dengan pantas kurang daripada 2 minggu! Antara khasiat yang ada di dalam jus ini ialah :-

Jus iChantique Slim Grip Juga Dapat Membantu Kecantikan Luaran Wanita

  • Membantu masalah tumit merekah
  • Menghaluskan kulit wajah dan badan
  • Menaikkan seri wajah
  • Membantu mencerahkan kulit
  • Menguruskan lengan, peha, betis dan meruncingkan muka
  • Mengempiskan perut
  • Membantu mengatasi masalah kulit berjeragat
  • Menganjalkan payudara dan punggung
  • Membantu mencantikkan kuku dan menguatkan akar rambut
  • Membantu memudarkan parut lama
  • Memberi tenaga dan kecergasan
  • Menghilangkan bau badan

cara menguruskan badan alami

Jus iChantique Slim Grip Juga Dapat Membantu Dalaman Wanita

  • Mengetatkan otot-otot faraj
  • Membantu menyelesaikan masalah kentut miss v
  • Membantu menambahkan susu ibu
  • Membantu menyelesaikan masalah keputihan
  • Membantu menstabilkan kitaran haid
  • Membantu masalah hormon yang tidak stabil
  • Membantu masalah senggugut
  • Membantu masalah cyst dan fibroid
  • Membantu melawaskan pembuangan air besar
  • Membantu mengawal nafsu makan
  • Melawaskan pembuangan air kecil
  • Melawaskan pembuangan angin dalam badan
  • Membantu masalah kahak/batuk/resdung

Banyak khasiat Jus iChantique Slim Grip ni kan. Bukan sahaja boleh menguruskan badan tetapi baik juga untuk dalaman wanita… Jus ini dikategori pengkelasan makanan dan telah diluluskan oleh KKM. Jadi anda tak perlu risau akan keselamatannya… Apa yang terkandung dalam jus ini ye? Ok, Jus iChantique Slim Grip adalah jus campuran botani seperti :-

kandungan-jus-ichantique

Siapa Yang Boleh Mengambil Jus iChantique Slim Grip?

Ok, Jus iChantique Slim Grip ini boleh diambil oleh ibu-ibu yang sedang menyusu dan ianya tiada kesan sampingan kepada bayi malah dapat memperbanyakkan susu badan. Boleh juga diambil oleh ibu-ibu yang sedang dalam pantang tetapi pastikan bayi anda tiada jaundice/sakit kuning… Selain itu juga, pengidap darah tinggi, kencing manis dan kolestrol tinggi juga boleh mengamalkannya cuma perlu menjarakkan masa 2 jam dari waktu makan ubat.

cara-minum-jus-ichantique

Perhatian!! Wanita Mengandung Tidak Boleh Mengambil Jus Ini.

Untuk pengetahuan anda, dengan meminum Jus iChantique Slim Grip ini, ia akan mencari terlebih dahulu masalah yang dialami oleh badan kita. Berikut adalah proses-proses yang akan berlaku sepanjang pengambilan jus ini.

Minggu Pertama

  • Pembuangan menjadi lebih lawas (bukan cirit-birit dan tiada sakit perut memerut)
  • Berat badan sedikit menurun
  • Bangun tidur lebih senang
  • Badan menjadi semakin ringan
  • Perut rasa lebih selesa

Minggu Kedua

  • Baju yang ketat menjadi longgar
  • Seluar yang sendat dah mula selesa dipakai

Minggu Ketiga

  • Kulit nampak lebih cerah dan sekata
  • Jerawat dan jeragat beransur hilang
  • Untuk dalaman, akan rasa perubahan pada bahagian miss v, payudara dan punggung

Minggu Keempat

  • Kulit nampak lebih sihat dan flawlesssssss

Minggu Kelima

  • Berat badan turun lagi dan badan mula menyusut serta mengecil
  • Dalaman pun semakin mantop. Suami pasti suka.!!

kesan-selepas-5-minggu

Disamping mengamalkan Jus iChantique Slim Grip ni, anda perlu juga mengamalkan tip kekal cantik menawan. Apakah tips itu? Nak cantik luar dalam, elakkan minuman BERAIS

elakkan-minum-berais

Banyak keburukannya minuman berais ni… Contohnya seperti badan mudah menjadi kembang, tulang juga mudah berasa sakit dan bisa, menyejukkan peranakan dan menyebabkan rahim kembang serta faraj menjadi berair dan becak. Selain itu, perut juga menjadi buncit. Jika mahu menjaga kecantikan kulit wajah, dalaman dan luaran, tidak kira yang sudah berkahwin atau belum, wanita perlu mengelakkan minuman sejuk dan berais. Perbanyakkan mengambil air suam meskipun di waktu tengahari…

Testimoni Pengguna Jus iChantique Slim Grip Untuk Menguruskan Badan Wanita

Oklah, jom kita tengok testimoni mereka yang telah mengamalkan Jus iChantique Slim Grip ini. Ramai yang telah mengambilnya dan berpuashati dengan hasilnya.

testimoni-jus-ichantique-slim-grip-1

testimoni-jus-ichantique-slim-grip-2

testimoni-jus-ichantique-slim-grip-3

testimoni-jus-ichantique-slim-grip-4

testimoni-jus-ichantique-slim-grip-5

testimoni-jus-ichantique-slim-grip-6

Cara Menguruskan Badan Untuk Wanita Hanya Dengan Jus iChantique Slim Grip

Bagi yang ingin mendapatkan produk Jus iChantique Slim Grip ini, anda boleh mendapatkannya dengan harga :-

1 botol Jus iChantique Slim Grip (260ml)

RM 55 (sm) | RM60 (ss)

Tidak termasuk postage (RM10)

** 1 botol Jus iChantique Slim Grip penggunaanya selama 10 hari

jus-ichantique-slim-grip

HARGA COMBO!!

Combo A

2 botol – RM 100 (jimat RM10) + free gift

Combo B

3 botol – RM 150 (jimat RM30) + free gift

Harga termasuk postage!!

Sabah/sarawak add RM 7

Dapatkan Jus iChantiq Slim Grip sekarang untuk kelihatan slim dan kurus !

 

Jom order Jus iChantique Slim Grip SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Jom order Jus iChantique Slim Grip SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Jom order Jus iChantique Slim Grip SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: