Review
Jan 15, 2018, 12:52pm

Cara Mencantikkan Kulit, Kecutkan Jerawat Dan Naik Kan Seri Wajah Kusam


Setiap orang mahu kelihatan cantik, bebas dari kulit kusam dan sebagainya. Dengan wajah begitu barulah kita berasa yakin untuk berhadapan dengan seseorang. Namun begitu, mungkin ada di antara anda berasa hampa pabila ratusan ringgit wang dihabiskan untuk produk kulit yang bernama dan mahal tapi tiada mendatangkan hasil. Sebenarnya kebersihan dan kecantikan kulit wajah amat penting dengan dunia serba moden ini kerana terdapat pelbagai kesan buruk jika wajah kita penuh dengan jerawat, kulit kusam dan tidak bermaya.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naikkan seri wajah kusam

Antara kesan buruk adalah;

  • Berasa malu untuk bertentang mata lebih lama dengan orang lain.
  • Rasa rendah diri untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius bersama orang lain berlawanan jantina.
  • Kurang keyakinan untuk berkenalan dengan lebih ramai rakan-rakan baru. Anda dianggap bagaikan ‘anti-social’.
  • Masa depan dalam bidang kerjaya akan kurang cerah. Mengapa? Hal ini kerana pada zaman yang canggih ini, kebanyakkan pekerjaan haruslah berwatakkan menawan. Ini adalah realiti kehidupan pada masa kini.
  • Anda akan mengalami tekanan perasaan dan kemurungan akibat wajah yang tidak secantik rakan-rakan anda yang lain. Kadang-kala anda rasa sangat cemburu.

Jangan risau kerana saya akan kongsikan cara untuk mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naikkan seri wajah kusam.

Cara Mencantikkan Kulit, Kecutkan Jerawat Dan Naik Kan Seri Wajah Kusam

#1 : Air

Percaya tak petua kulit licin yang paling berkesan secara semulajadi adalah hanya dengan air.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan minum air

Anda digalakkan minum air dengan banyak. Apabila badan banyak dengan cecair, ia akan membuang toksin dan sisa pepejal dalam badan yang boleh memudaratkan kesihatan. Di samping itu, banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi kandungan air seperti tembikai, timun, epal ataupun tomato.

#2 : Daun Sireh

Ambil segenggam daun sireh yang besar saiznya dan rebuskan di dalam air putih sehinggalah warna air berubah kehijauan. Selepas itu, ada gunakan air rebusan itu tadi untuk mencuci wajah anda. Biarkan air tersebut seketika di muka, kemudian bilaskan dengan air sejuk.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan daun sireh

Kelebihan air rebusan ini dilihat dapat mengelakkan pertumbuhan jerawat atau ruam-ruam kecil di muka, seterusnya menaikkan seri wajah. Info tambahan, air rebusan sireh ini juga berfungsi sebagai “Feminine Hygiene Cleanser” yang sangat baik juga.

#3 : Madu

Madu telah digunakan sejak sekian lama kerana khasiatnya yang pelbagai. Bukan saja boleh dimakan, ia juga elok untuk disapukan pada kulit.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan madu

Caranya:

Ambil madu dan sapu pada muka, leher dan bahagian kulit yang kasar. Biarkan selama 10 minit dan bilas. Campurkan sedikit madu pada putih telur dan sapu pada muka. Basuh dengan air dan pencuci muka untuk menghilangkan bau telur. Sebelum tidur, campurkan tiga sudu madu bersama satu setengah cawan serbuk kayu manis. Sapu pada muka dan biarkan semalaman. Keesokan hari, bilas seperti biasa. Pastikan ia adalah madu lebah asli.

#4 : Lobak

Lobak yang kaya dengan vitamin E yang dipercayai membantu untuk menghilangkan parut muka serta membantu menaikkan seri wajah.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan carrot

Paling utama, ia juga dalam melembapkan kulit wajah anda. Caranya adalah dengan parutkan lobak dan ratakan pada wajah seperti mask. Biarkan 30 minit kemudian bilas dengan air suam.

#5 : Tidur Yang Secukupnya

Cuba untuk dapatkan tidur yang secukupnya sebelum menjelang hari bahagia supaya badan sihat dan lebih bertenaga.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan tidur yang cukup

Elakkan juga bangun lewat kerana seri wajah akan hilang jika anda bangun lewat!Bangun seawal 6 pagi. Amalkan mandi sebelum anda mengerjakan solat subuh, dan sesudah solat, luangkan masa melakukan senaman pagi 5-10 minit menghirup udara pagi. Paling utama, pastikan tidur anda 6-7jam setiap hari!

#6 : Aloe Vera

Bahan aktif dalam aloe vera terbukti berkesan merawat parut, blemish, mengurangkan kedut dan garisan di muka.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan aloe vera

Caranya:

Ambil gel daripada daunnya dan sapu pada kulit beberapa kali seminggu. Jadikan mask dengan campurkan satu sudu gel aloe vera, dua sudu jus lemon dan satu sudu madu. Tekap pada muka, leher dan bahagian yang kasar selama 15 hingga 20 minit.

#7 : Pakai Lotion Pelembab

Mengapa harus pakai pelembab setiap sebelum tidur? Kerana waktu ini adalah waktu rehat kulit dan kulit memulihkan semula selnya. Ini terbukti apabila kerap memakai pelembap setiap malam, kulit akan lebih lembut dan halus.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan pakai pelembap

#8 : Elakkan Stress

Stress adalah salah satu gangguan psikologi yang sering menyerang siapa saja. Stress juga merupakan musuh besar dan dapat mempengaruhi penampilan baik secara fizikal mahupun mental.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan elakkan stress

Stress dapat menyebabkan kelenjar dalam tubuh pengontrol emosi akan meningkat sehingga berpengaruh pada wajah mudah berjerawat, psoriasis (sejenis penyakit dimana kulit mengalami proses pergantian terlalu cepat), eczema (eksim), gatal-gatal juga bintik-bintik merah.

#9 : Jauhi Merokok

Hormon estrogen pada wanita tidak mampu mengikat secara baik kesan dari kandungan rokok yang di hisap. Sebuah penelitian menyatakan bahawa wanita yang merokok akan kelihatan 10 tahun lebih tua berbanding usia aslinya.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan berhenti merokok

Rokok akan mengikat bakteria baik, darah merah dsb yang terkandung di dalam perut. Selain itu rokok juga akan menjadi kulit wajah kelihatan lebih kusam dan kotor, sehingga meninggalkan wajah dengan banyak flek atau noda hitam seperti jeragat.

#10 : Bedak Sejuk Kak Zlynn

Petua menggunakan bedak sejuk bukanlah perkara asing bagi masyarakat Melayu. Hal ini kerana bedak sejuk adalah petua turun temurun sejak zaman nenek moyang kita lagi yang selamat untuk mencantikan wajah.

cara mencantikkan kulit, kecutkan jerawat dan naik kan seri wajah kusam dengan bedak sejuk kak zlynn

Masyarakat zaman dahulu sememangnya terkenal dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi untuk mendapatkan wajah yang cantik, mulus dan licin. Dengan formula baru bahan tambahan yang lebih aktif dan berkesan terhasilah bedak sejuk kak zlynn.

Kelebihan Menggunakan Bedak Sejuk Kak Zlynn

Memperkenalkan Bedak Sejuk Kak Zlynn yg super hebat abad ini produk Mesra Alam ini di hasilkan dari bahan2 hebat turun termurun di formulakan menjadi Bedak Sejuk Kak Zlynn utk membantu penjagaan kulit wajah sepanjang zaman selamat dan berkesan tanpa bahan yang berbahaya.

kebaikan bedak sejuk kak zlynn

Antara kelebihan Bedak Sejuk Kak Zlynn adalah:

  • Membuang sel kulit mati
  • Memudarkan kesan parut
  • Merawat kulit berjerawat dan berjeragat
  • Menghaluskan kulit dan melembapkan kulit
  • Mencerah,menegangkan dan menaikan seri wajah yang kusam
  • Menanggalkan segala blackhead & Whitehead
  • Mengatasi masalah ruam atau kulit yang rosak di sebabkan salah pakai produk penjagaan muka

Bahan Semula Jadi Asas Bedak Sejuk Kak Zlynn

Tidak perlu anda risau kerana Bedak Sejuk Kak Zlynn ini Tiada langsung bahan pengawet atau pewangi, yang ada di dalam Bedak sejuk ini adalah haruman kopi dan kesejukan min di dalam ramuan tersebut membuatkan anda terus rasa bagaikan sedan bersantai – santai di spa. Malah oleh sebab ianya diperbuat daripada bahan – bahan semula jadi maka ianya bagus sangat untuk merawat kulit kecutkan jerawat,pudarkan parut dan jeragat,menghaluskan kulit muka, sekaligus mencerahkan kulit membuatkan wajah anda bertambah berseri.

bahan-bahan bedak sejuk kak zlynn

Kopi

Tahu kah anda Kopi salah satu bahan utama dlm ramuan bedak sejuk viral kak zlynn yg mampu untuk membuang sel kulit mati dan merawat keradangan kulit. Kopi juga mengandungi Vitamin E yang bertindak untuk menganjalkan kembali kulit yang kendur dan menghaluskan kulit.

kopi dalam bahan ramuan bedak sejuk kak zlynn

Penduduk di India dikatakan menggunakan kopi sebagai lulur badan untuk menghilangkan rasa lenguh dan juga sebagai ramuan untuk melangsingkan badan. Antara manfaat lain kopi untuk kulit yang terkandung di dalam bedak sejuk kak zlynn adalah;

  • Mengurangkan kesan mata ‘panda’.
  • Mengurangkan selulit yang degil
  • Mencerahkah kulit.
  • Merawat masalah kulit berminyak
  • Membantu melancarkan peredaran darah.
  • Melembutkan kulit yg kesar

Kunyit

Kunyit sangat terkenal dengan pelbagai khasiat, bukan sahaja untuk merawat masalah dalaman tetapi berfungsi mencantikkan kulit wajah. Wanita dari kaum India telah mengamalkan masker kunyit sejak berzaman lagi kerana mereka yakin bahawa kunyit mampu merawat kulit wajah daripada masalah jerawat dan sebagainya.

kunyit dalam bahan ramuan bedak sejuk kak zlynn

Apabila ianya bercampur dengan ramuan lain yang ada di dalam bedak sejuk kak zlynn maka antara kelebihan lain adalah;

  • Mencerahkan kulit
  • Anti penuaan
  • Anti kedutan
  • Mengawal pertumbuhan rambut halus pada wajah

Kayu Manis

Kulit kayu Manis atau nama lainnya Cinnamon adalah sejenis rempah-ratus yang berasal dari Sri Lanka. Nama ini sememangnya tidak asing dalam masyarakat Melayu kerana kulit kayu manis ini banyak digunakan dalam masakan dan juga perubatan.

kayu manis dalam bahan ramuan bedak sejuk kak zlynn

Antara kegunaan Kulit Kayu Manis Dalam Kecantikan adalah;

  • Mengecutkan Jerawat Dan Pudarkan Parut
  • Melembabkan Kulit Wajah Dan Mengurangkan Garis Halus
  • Menyuburkan Kulit Kepala

Tepung Beras

Mungkin tak banyak yang tahu kalau tepung beras merupakan salah satu bahan yang terbaik untuk merawat kulit. Tepung yang dibuat dari beras tumbuk ini kaya akan vitamin B, allantoin, dan tirosinase yang boleh menjadikan kulit cerah serta berseri.

tepung beras dalam bahan ramuan bedak sejuk kak zlynn

Antara manfaat tepung beras di dalam bedak sejuk kak zlynn adalah;

  • Mengurangkan bintik hitam
  • Menyerap minyak di wajah
  • Menghilangkan kesan Jerawat
  • Wajah muka kelihatan bermaya
  • Menegangkan kulit wajah

Cengkih

Cengkeh merupakan salah satu cara menghilangkan bekas jerawat kerana mengandungi kandungan-kandungan senyawa yang bersifat analgesik, anti peradangan, antibakteri, dan meredakan peradangan serta rasa nyeri.

bunga cengkih dalam bahan ramuan bedak sejuk kak zlynn

Antara kelebihan menggunakan cengkih di dalam bedak sejuk kak zlynn adalah;

  • Mengatasi jerawat di kulit wajah
  • Menghilangkan bekas jerawat, termasuk flek hitam
  • Sumber antioksidan
  • Mengatasi peradangan pada jerawat
  • Menjaga kelembapan kulit

cara menggunakan bedak sejuk kak zlynn

Testimoni Bedak Sejuk by Kak Zlynn

“Bedak Sejuk ni rasa macam nak makan je, wangi sangat mcm rasa santai2 kat spa je ”

“JERAWAT baru nak naik, semua cepat je kecut lepas pakai BEDAK SEJUK KAK ZLYNN”

“WOW SEJUK terus muka bila pakai Bedak Sejuk kak Zlynn ni rasa lain macam patutlah jerawat dan jeragat makin kurang dan kulit pun makin cerah”

Itu la diantara reaksi pengguna yang menggunakan produk ini. Tidak percaya lagi? Jom kita lihat bukti dibawah.

 

 

 

testimoni bedak sejuk kak zlynn merawat kulit (1) testimoni bedak sejuk kak zlynn merawat kulit (2) testimoni bedak sejuk kak zlynn merawat kulit (3) testimoni bedak sejuk kak zlynn merawat kulit (4) testimoni bedak sejuk kak zlynn merawat kulit (5)

Dapatkan Bedak Sejuk Kak Zlynn Untuk Mencantikkan Kulit, Kecutkan Jerawat Dan Naikkkan Seri Wajah Kusam Sekarang!

Ramai pengguna yang sangat berpuas hati dengan Bedak Sejuk Kak Zlynn yang berjaya mendapatkan kulit muka yang mereka idamkan. Muka bebas jerawat, parut hilang dan lebih lembut serta wajah tidak kusam malah kulit ajah anda bertambah tegang seperti kulit bayi. Anda ingin memiliki kulit yang sihat dan tanpa cela, boleh mendapatkan Bedak Sejuk Kak Zlynn menerusi talian di bawah.

spa wajah dengan bedak sejuk kak zlynn untuk rawat kulit muka

 

 

Jom Dapatkan Bedak Sejuk KakZlynn SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

Taman Kota Masai 81700 Johor Bahru

   
Jom Dapatkan Bedak Sejuk KakZlynn SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Jom Dapatkan Bedak Sejuk KakZlynn SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: