Review
Jun 27, 2018, 5:53pm

Cara Atasi Masalah Kulit Berjerawat Secara Semulajadi Dan Selamat


  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Bagi anda yang mempunyai muka berjerawat, tentunya akan mencari pelbagai cara  atau petua untuk menghilangkan jerawat. Cara merawat muka berjerawat perlu dilakukan dengan betul agar jerawat tidak menjadi bertambah parah.

cara atasi masalah kulit berjerawat

Berikut Beberapa Cara Atau Langkah Mengatasi Kulit Berjerawat Secara Semulajadi Dan Selamat

1. Jaga Kebersihan Muka

Amalan kebersihan seperti membasuh muka dengan kerap boleh membantu untuk mengelakkan jerawat. Membersihkan kulit dengan kerap membantu anda membuang sel kulit mati dari badan anda dan juga menjadikan kulit anda bebas daripada bahan cemar yang boleh menyebabkan pertumbuhan jerawat. Kita perlu membersihkan muka kita tiga kali sehari dan perlu menggunakan pelembap selepas itu. Kita perlu mendapatkan tidur yang cukup supaya sistem dalam badan berfungsi dengan baik.

cara atasi kulit berjerawat

Stress juga boleh menggalakkan pertumbuhan jerawat melalui hormon yang dihasilkan ketika stress, jadi cubalah semaksima mungkin mengurankan stress anda. Cuba elakkan dari memecahkan jerawat dan juga harus mengurangkan penggunaan pembersih kerana ia memusnahkan keseimbangan kulit anda.

2. Jangan Pakai Solekan Terlalu Tebal

cara atasi masalah kulit berjerawat

Hindari penggunaan kosmetik berat seperti foundation dan bedak padat. Anda yang memiliki muka berjerawat masih boleh bersolek atau memakai mekap, tetapi jangan gunakan foundation dan bedak padat kerana ia akan menyumbatkan liang pori-pori di kulit. Sebaiknya tukarkan bedak padat dengan bedak tabur atau bedak bayi yang selamat untuk digunakan. Cara merawat muka berjerawat ini akan membuatkan jerawat yang ada secara perlahan-lahan akan hilang dengan sendirinya.

3. Elakkan Makanan Berminyak

elak makanan berminyak atasi jerawat

Hindari makanan berminyak. Pengambilan makanan yang berminyak boleh mengakibatkan jerawat. Misalnya, makanan yang mengandungi banyak minyak, seperti makanan bergoreng, kacang-kacangan, kelapa, organ dalam haiwan serta lemak haiwan.

4. Menggunakan Madu

cara atasi masalah kulit dengan madu

Muka berjerawat boleh atasi dengan menggunakan madu asli. Cara mudah ini cukup efektif untuk membuatkan jerawat di muka anda hilang.Madu mengandungi zat semulajadi yang dapat mengatasi peradangan di kulit akibat jerawat.Bersihkan wajah anda sebelum mengaplikasikan madu.Apabila sudah bersih, barulah anda sapukan madu pada muka berjerawat. Biarkan selama 20-30 minit, setelah itu bilaslah dengan air bersih. Cara ini perlu dilakukan secara rutin sehingga jerawat anda hilang.

5. Makan Buah-buahan Dan Sayur – Sayuran

makan buah dan sayuran atasi jerawat

Makanlah buah-buahan serta sayur-sayuran. Penuhi tubuh anda dengan nutrisi serta zat yang mencukupi.Selain itu anda juga boleh mengambil jus buah-buahan atau sayur-sayuran yang mempunyai banyak khasiat untuk kulit. Terdapat beberapa jenis buah-buahan dan sayur-sayuran yang mengandungi vitamin yang cukup berkesan untuk mencegah dan menghilangkan jerawat.Misalnya jus tomato, jus lobak merah, jus lemon, jus lidah buaya,jus limau nipis dna jus melon.

6. Menggunakan Aloe Vera

guna aloevera cara atasi masalah kulit berjerawat

Aloe vera atau lidah buaya adalah hebat untuk merawat jerawat dan juga membantu dalam mengelakkan pertumbuhan jerawat. Ia bukan sahaja menyembuhkan jerawat tetapi juga membantu untuk mengeluarkan minyak dari kulit kita dan menjadikan ia lembut dan sihat. Selain itu, ia boleh digunakan untuk menyejukkan kulit kita dan juga mencegah kulit daripada sebarang jenis jangkitan dan kerengsaan. Ia boleh digunakan untuk menyembuhkan luka terbakar matahari dan kemerahan jika ada. Aloe vera digunakan perlu diambil dari pokok Aloe Vera segar dan disapu di kawasan terjejas untuk menyembuhkannya. Ia juga boleh disapu pada secara tetap untuk mengelakkan jerawat dan jangkitan kulit lain.

Cara Hilangkan Jerawat dan Bekas Jerawat Dengan Supplemen

Selain cara tradisional yang ada di atas, banyak cara lain yang boleh di gunakan untuk hilangkan jerawat dan bekas jerawat dengan cepat. Salah satunya adalah dengan menggunakan supplemen. Saya sangat mengesyorkan amalan supplemen daripada Artisan Liquid Castle Soap Dan RG9 Cell Grow with Vitamin C.

suplimen atasi masalah kulit berjerawat

Ini kerana ia bukan sahaja berkesan, malah selamat dan semulajadi. Dengan supplemen, akan dapat hilangkan jerawat dan bekas jerawat secara selamat kerana ia akan bertindak kepada punca jerawat. Seterusnya mengelakkan jerawat yang lain tumbuh. Selain itu, pengambilan supplemen sangat sesuai terutama kepada pengguna yang tidak selesa dengan produk kosmetik.

Memperkenalkan Artisan Liquid Castle Soap & RG9 Cell Grow With Vitamin C

Saya nak kenalkan 1 set perawatan wajah yang simple ni. Cuma ada 2 item je dan tak payah buang masa pakai banyak jenis barang. Cara pantas dan mudah untuk repair kulit. Dan yang paling penting tiada risiko yang mudarat. Produk ini merupakan keluaran dari Geeboo Malaysia

Artisan Liquid Castile Soap (ALCS)

artisan liquid

Dibuat dari minyak zaitun dan mengambil masa hingga 8 jam untuk siap  hingga terbentuknya sabun yang sempurna. Setelah menggunakan artisan liquid castle soap anda akan mendapati kulit anda :

1. Jerawat Hilang

Pencuci ni akan cuci sampai kedalam pori dan tak akan sumbatkan pori macam sabun lain. Sebab tu kalau anda perasan,lepas guna pencuci muka yang anda guna, Jerawat naik lagi banyak ataupun Jerawat susah nak hilang.

produk hilangkan kulit berjerawat

2. Tiada Lagi Masalah Kulit Berminyak

Jerawat akan kecut secara perlahan dan Jerawat baru susah nak tumbuh. Masalah kulit berminyak anda akan diubahsuai secara semulajadi. Lama kelamaan,masalah kulit minyak akan stop.Lepas ni dah tak perlu fikir masalah kulit minyak.

3. Kulit Muka Jadi Lembut Dan Gebu

Anda akan dapati kulit anda jadi lembut dan lembab bila guna pencuci ni. Semakin lama anda guna,semakin anda akan nampak perubahan kulit seperti yang anda idamkan. Lepas ni,anda boleh ucapkan selamat tinggal pada kulit kering.

RG9 Cell Grow With Vit C(RG9)

Kaya vitamin C dan bahan yang mampu melembabkan dan menegangkan kulit secara semulajadi. Vitamin C sangat sinonim dengan kecantikan kulit kerana sifatnya yang kaya dengan antioksidan dan vitamin C itu sendiri adalah keperluan seharian tubuh kita. Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu melambatkan penuaan, memjadikan kulit lebih cerah berseri dan menyekat pembentukan pigmen yang merupakan penyebab utama pembentukan jeragat serta mengatasi masalah kulit kering dan bersisik.

serum rawat jerawat

Vitamin C dalam produk ini membantu pembentukan kolagen iaitu komponen penting dalam kulit. Sumber Vitamin C yang mencukupi di dalam badan anda akan meransang pembentuka kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Dengan adanya kolagen yang mencukupi di dalam tisu kulit, kedutan kulit akibat penuaan dapat diatasi atau dilambatkan prosesnya. 

Setelah menggunakan RG9 anda akan dapati kulit anda:

  • Anda akan dapati struktur kulit anda terasa tegang dan anjal 5 minit lepas sapu
  • Anda akan rasa kulit anda lembut dan lembab secara pantas.
  • Kulit anda akan bebas jera-watz secara perlahan-lahan.
  • Semakin lama anda guna,anda akan dapati kulit anda semakin cerah. Proses ini nampak perlahan kerana RG9 bukanlah produk merkuri.
  • Bila pakai jangkamasa panjang, anda sendiri takkan percaya yang kulit anda semakin cantik dan bebas cela.
  • Blackhead-whitehead makin hilang
  • Kulit tegang-licin-lembut
kesan penggunaan suplimen rawat jerawat

Dalam sehari penggunaan anda akan nampak perubahan dari segi:

  1. Whitehead yang ketara sebelum ni dah tak ada.
  2. Blackhead kurang sebanyak 35%
  3. Kulit cerah 1 tone.
  4. Jerawat mati dan mulai mengecut sebanyak 9%

Kesan setelah pakai selama seminggu: 

  1. Blackhead hilang 95%
  2. Jerawat dah tak naik
  3. Kulit cerah dan sekata.
  4. Parut pudar.
pengguna rawat jerawat

Jaminan Wang Anda Dikembalikan Jika Tiada Kesan Semasa Menggunakan Produk Ini

Mereka bagi jaminan kalau tak ada kesan sikit pun,kami pulang balik duit.

Harga

RM45 sebotol

harga geeboo

Lihat Testimoni Pengguna Geboo Malaysia

testimoni selepas guna serum

Inilah Cara Mudah Hilangkan Jerawat Berkesan! Beli Sekarang

Memilih produk yang betul dan sesuai dengan jenis kulit anda adalah penting kerana kulit perlu dibersihkan setiap hari supaya bebas kotoran, minyak berlebihan dan bakteria yang berpotensi untuk menyumbatkan liang pori dan menyebabkan jerawat. Untuk pembelian hubungi mereka di talian di bawah :

set geeboo untuk kulit

ARTISAN LIQUID CASTLE SOAP & RG9 CELL GROW WITH VITAMIN C Hubungi: Tekan untuk telefon (016-5242096) | Tekan untuk WhatsApp Facebook: Geeboo Malaysia