Review
Aug 27, 2017, 4:30pm

Bengkung Moden Murah Selesa


Tahukah anda, amalan utama dalam berpantang adalah berbengkung selain urutan selepas bersalin, pengambilan jamu dan mandian herba serta bertungku. Pada suatu masa dahulu, kain bengkung dijahit oleh ibu ibu untuk anak mereka yang hamil sebelum bersalin dan digunakan sepanjang tempoh berpantang. Bahkan penggunaan secara tradisional ini memakan masa yang lama untuk digayakan.

perut-langsing-lepas-bersalin

Namun kini, anda tidak perlu menjahit bengkung dengan adanya Bengkung Moden murah selesa dan tidak berlipat, bahkan tempoh berpantang akan menjadi lebih mudah dan tidak membosankan bagi ibu ibu muda yang tidak mempunyai pengalaman berpantang.

Ketakutan Ibu Selepas Bersalin. Anda Juga?

Perut Menggelebeh Lepas Bersalin?

Senak Perut Dengan Tiba Tiba?

Darah Kotor Lambat Keluar?

Rahim Lambat Kecut?

Pinggul Dan Pinggang Mengembang? Selera Makan Semakin Bertambah?

Ya, sememangnya mimpi buruk jika ibu ibu selepas bersalin terpaksa melihat bentuk tubuh mereka yang menggelebeh, pinggul dan pinggang yang semakin mengembang. Makanya, tempoh berpantang sepanjang 44 hari bagi ibu ibu muda dalam masyarakat Melayu umumnya masih perlu diamalkan sebagai satu warisan turun temurun untuk mendapatkan semula bentuk badan seperti sebelum bersalin. Tidak dinafikan amalan berpantang selama 44 hari sangat menguji kesabaran, namun ianya perlu dilalui dengan tekun dan penuh kesabaran.

wanita-berpantang

Ada wanita beranggapan proses berpantang selama 44 hari adalah tempoh masa membosankan. Begitupun bagi ibu yang tahu akan rahsia berpantang, mereka akan menggunakan masa sebaiknya serta menjaga tingkah laku, makan, minum serta amalan tradisional mengikut warisan pusaka nenek moyang bagi mengembalikan kecantikan dan kesihatan diri luar dan dalam.

Sejujurnya, saya tengok stretch mark seperti di bawah ini pun amat menakutkan. Haihhh macam mana rasanya sekiranya tempoh berpantang di ambil sambil lewa. Stretch mark ibu mengandung ini pun kita dah boleh tahu tahap menggelebehnya perut setelah bersalin nanti kan? Justeru, penggunaan bengkung yang bersesuaian mampu mengatasi masalah perut menggelebeh dan mengembalikan tubuh badan yang ideal seperti sebelum hamil.

stretch-mark-mengandung

Dengan Bengkung Moden Murah Mampu Mengempiskan Perut

Tak boleh nafikan, amalan berbengkung mampu mengempiskan perut dan mengurangkan berat badan selepas bersalin. Selain itu, amalan berbengkung mampu mengecutkan rahim dan mengembalikan organ dalaman ke tempat asal. Amalan berbengkung juga membantu mengetatkan perut dan otot otot yang longgar semasa bersalin. Haa, jangan tak tahu, dengan mengamalkan tradisi berbengkung, ianya juga mencegah pengambilan makanan yang berlebihan. Justeru, memang sangat membantu ibu ibu untuk mengawal pengambilan makanan semasa tempoh berpantang.

Gunakan Bengkung Moden Murah Untuk Tubuh Badan Ramping

Bengkung Moden 3 in 1 direka untuk 3 fungsi utama iaitu untuk meratakan perut yang memboroi dan menggelebeh selepas bersalin. Bahkan, sebagai pemakaian tali pinggang untuk merampingkan dan membentuk pinggang. Selain itu, Bengkung Moden ini juga mampu mengecilkan bahagian punggung yang semakin mengembang semasa mengandung. 

bengkung-moden-3-1

Bengkung Moden ini berkualiti tinggi, mudah, cepat dan selesa digunakan ke mana sahaja. Ianya terdiri daripada beberapa saiz dari saiz M, L, XL dan XXL. Jenis kain yang digunakan untuk menghasilkan Bengkung Moden ini ialah Polyester dan Spandex dimana jenis kain ini sangat elastik. Kualitinya yang adjustable dan elastik membolehkan ia disesuaikan dengan saiz badan kita. Ianya amat mudah digayakan dengan 2 pelekat yang melekat dengan kejap (zap on).

Siapa Yang Boleh Pakai Bengkung Moden Murah Ini?

bengkung-untuk-ibu

 1. Bengkung Moden Murah Amat Sesuai Digunakan Untuk Mereka Yang Bersalin Ceaser Atau Normal

Untuk ibu yang bersalin secara normal, mungkin tidak mempunyai masalah menggunakan Bengkung Moden. Tetapi ada yang beranggapan bahawa ibu ibu yang bersalin ceaser mempunyai masalah untuk mengamalkan tradisi berbengkung ini kerana bagi mereka pemakaian bengkung  untuk ibu bersalin secara pembedahan akan mengakibatkan  tempat pembedahan bernanah dan membengkak, sakit, ngilu dan tidak selesa.

bengkung-caesar

Namun, menurut seorang pengguna Bengkung Moden, beliau berjaya mengempiskan perut dan mendapatkan kembali bentuk badan ideal dalam masa 44 hari selepas bersalin dengan cara mengaplikasikan kombinasi kaedah moden (memakai Bengkung Moden lepas bersalin) dan tradisional Melayu (berpantang selama 44 hari lepas bersalin dan mengambil ubat-ubatan selepas bersalin).

Hal ini dapat dibuktikan lagi dengan statement yang dikeluarkan oleh Dr Hamid Arshad (Pakar Sakit Puan) bahawa amalan memakai bengkung selepas bersalin pembedahan (Cesarean) tidak dicegah. Nah, siapa kata ibu bersalin melalui pembedahan tidak dapat berpantang secara keseluruhan dan tidak dapat menggunakan Bengkung Moden untuk tempoh 44 hari berpantang.

2. Bengkung Moden Murah Ini Juga Sesuai Untuk Ibu Ibu Yang Ingin Mengembalikan Badan Ke Bentuk Asal

wanita-langsing-selepas-bersalin

Bengkung Moden ini juga bukan hanya direka untuk ibu ibu dalam pantang sahaja. Bahkan ibu ibu yang masih belum mendapat bentuk badan ideal juga boleh menggunakan Bengkung Moden ini. Silap silap saya yang tak boleh mengandung nih pun tergoda nak memiliki Bengkung Moden nih. Mana tak nya kalau ianya boleh melangsingkan bentuk badan kita kan? Saya dulu memang bambam, dah tuh pulak memang obses nak kurus katanya. Haa, korang pun jom lahhh cuba Bengkung Moden nih weyh.

Cara Menggunakan Bengkung Moden Murah 3 in 1

bengkung-moden-murah

  • Bengkung Moden ini boleh dipakai ketika baring atau pun semasa berdiri.
  • Ianya boleh dilaraskan pelekat mengikut keselesaan si pemakai.
  • Untuk ibu ibu selepas bersalin atau yang sedang berpantang, Bengkung Moden perlu dipakai sedikit kebawah (Lower Abdomenbagi menyokong rahim daripada ‘jatuh’. Kemudian laraskan lagi dengan zap-on kedua untuk mengetatkan lagi mengikut keselesaan.
  • Sebelum memaakai Bengkung Moden, si pemakai perlu melapik kain lain selepas menyapu minyak di perut.
  • Untuk tujuan merampingkan perut, Bengkung Moden perlu dipakai betul betul di pinggang kemudian si pemakai perlu adjust lagi dengan zap-on kedua bagi mengetatkannya.

Testimoni Pengguna Bengkung Moden Murah 3 in 1

Berikut antara testimoni pengguna yang dah pun menggunakan Bengkung Moden ini.

 testimoni-bengkung-moden-3-1

testimoni-bengkung-moden-3-1

Harga Hebat Di Pasaran 3 Helai Dengan Satu Harga

 Satu set Bengkung Moden hanya RM50 sahaja tidak termasuk postage.

*Postage SM RM7 /  SS RM10*

tempah-bengkung-moden

DAPATKAN BENGKUNG MODEN 3 IN 1 SEKARANG!

 

 

 

Jom order Bengkung Moden Murah SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Jom order Bengkung Moden Murah SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Jom order Bengkung Moden Murah SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: