Umum
Aug 19, 2010, 10:10am

Ayie Tak Puasa Tapi Nak Raya.


Ayie Tak Puasa Tapi Nak Raya.



Korang Ehhh Korang Kenal Tak Ayie?
Alaaa Yang Dulu Dia pakai domain blogspot A-y-i-e-sharing.blogspot.com tuh?
tak kan korang tak kenal setiap setengah jam akan ada sahaja new entry.
Sekarang nie dia pakai lak selfhost  Wp blog-ayie.com Pasti korang kenalnyerlah.
Kalau tak kenal g klik. Cuba tengok.. Blog-ayie.com


Adakah patut Ayie tak puasa tapi kecoh-kecoh nak raya. 
Tanya saya baju raya dah beli ke? tema rumah warna apa tahun nie?
beli baju kat mana? kuih raya berapa jenis? ko raya kat kampung sebelah mana?
Adeii.. banyak tol soalan mamat johor ni..


Hehehe Ini adalah rekaan semata-mata. Dan tipu semuanya!
Sapa cakap Ayie tak puasa? dia puasalah… Memandai je korang nie. 
penat-penat je bangun sahur  niat puasa sebelum tidur. Rugi je pahala korang puasa
mengupat ayie. tersedak dia tuh.


Ingat korang! kalau tak puasa jangan kecoh-kecoh nak raya.
Puasa biarlah penuh. Jangan mengupat je dibulan puasa nie. 
Itu semua perkara makruh dibulan puasa.


Abu Hurairah Radhiallahu ‘anhu meriwayatkan bahawa RasulullahShallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

Maksudnya: “Sesiapa yang tidak meninggalkan kata-kata yang batil (dusta) dan (sebaliknya) melakukannya (pula) maka Allah tidak menghendaki (memerlukan) untuk dia meninggalkan makanan dan minumannya.”
(Hadits riwayat al-Bukhari)


Dalam sebuah hadits yang lain daripada Abu Hurairah Radhiallahu ‘anhu, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:


Maksudnya: “Puasa itu bukan sekadar menahan diri daripada makan dan minum, akan tetapi puasa yang sebenar-benarnya ialah menahan diri daripada kata-kata yang sia-sia dan kata-kata yang keji.”
(Hadits riwayat Ibnu Khuzaimah, Ibnu Hibban dan al-Hakim)


PH : Jangan Mengumpat Yea…

Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Ingin pasarkan bisnes bersama ProfHariz.com?

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: