Umum
Sep 29, 2010, 5:30am

Adakah Tikus Itu Jin?


  •  
  •  
  •  
  •  

Assalamualaikum, dan salam sejahtera..

Tikus? Penyakit kencing tikus? Ehhh bukanlah Ini mau cerita tentang tikus. Bila sebut tikus pasti semua orang tahu kan? Sejenis binatang spesies mamalia yang berkaki empat dan mempunyai misai-misai ala-ala kucing gitu… Ciri-ciri tikus ini juga mempunyai bulu yang macam kucing. Ekor ala-ala wayar usb cable.. Kononnya la kan.. Huhu.. Aku tidak pernah sentuh tikus okey.. Semua berdasarkan penglihatan aku pada gambar tikus di bawah…

Amacam? ada comel tak itu tikus? Ada minat nak ternak tikus? Opsss…. Tidak pada saya! Tikus.. Tikus.. Tikus… Eeeeeeeeiii Tikus Bodoh! Ko kacau harta benda aku pehal? Ko Kencing sini.. Ko Buang Sana Kenapa? Arghh… Sudah sinonim dengan situasi ini? Tipulah jika seumur hidup korang tak pernah mamalia ini ada dirumah korang kan? Huhu.. Sedangkan restoran terkenal pun ada.. Opssss.. Terlajak sudahh.. Ko jangan Hariz! nak kena saman ke?

Sifat-Sifat tikus yang suka menggerogoti apa saja yang dia inginkan memang tidak dapat dihalang.. Cuma apa yang kita perlu lakukan adalah bagi kenduri kepada Cik Tee nie.. Kenapa Cik Tee? Entah sebab nenek aku panggil Cik Tee member kita.. katanya.. Pernah tak korang? Memaki hamun tikus yang cuba merogol harta benda dirumah? Tak kiralah bagaimana sekali pun.. Pernah tak? Haaa… Kalau pernah apa yang mamalia ini lakukakan pada keesokkan harinya? Adakah ia terus merogol dengan lebih gelojoh? atau mamalia itu takut dan terus blah tak datang rumah korang?

Ada seorang kawan hariz cakap.. Tikus itu jin! dengan tegasnya.. Dia berkata kepada hariz..  Hariz bertanya adakah tikus itu jin? Sedangkan tikus itu hanyalah seekor binatang spesies mamalia seperti mana yang Hariz katakan di atas.. Jin adalah benda ghaib.. Ada kena mengena ke? Dia cakap pasai p kat hang lah… Fuhh… Hariz cakap baiklah tikus itu jin.. Sekarang Hariz nak tanya pada korang adakah tikus itu jin? kerna ia seaakan-akan mendengar apa yang kita cakap perihal dia.. Sehinggakan kena panggil Cik Tee..

ProfHariz : Saya tidak percaya bahawa tikus itu jin! pendapat anda?