Review
Jan 9, 2018, 8:34am

8 Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat


  •  
  •  
  •  
  •  

Tak tahu nak letak mana muka ni setiap kali orang tanya… BIla jumpa je, soalan yang sama di tanya… Bila malam je mesti menangis sebab tak ada siapa yang rasa apa yang kita rasa.. Cemburu tengok orang lain jalan di pimpin oleh suami ketika mengandung.. Kadang-kadang pergi makan tengok orang suapkan anak makan, suami suapkan makan ketika isteri pegang anak.. Dalam hati ni, Ya Allah bila lah aku nak rasa semua itu..

cara cepat hamil 01

Pasti ada yang berada dalam situasi seperti ini kan.. Biasalah bila dah kahwin lama, pasti bermacam-macam soalan ditanya.. Bila nak mengandung?, sampai bila nak hidup berdua?, tak usaha ke untuk hamil? Dan macam-macam lagi.. Sampai satu tahap rasa malas nak pergi ke majlis-majlis keramaian.. Betul tak? Jadi, macam mana nak hamil dengan mudah? Haaa anda cuba 8 cara cepat hamil ini dan apa yang anda perlu elakkan dan buat untuk mudah hamil..

8 Cara Cepat Hamil Dan Perkara Yang Perlu Dielakkan

1. Jaga Pemakanan dan Diet Anda | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 03

Pemakanan dan diet seimbang sangatlah penting bagi memastikan anda berjaya hamil dengan cepat… Diet bermaksud bukanlah langsung tidak makan ye.. Cuma pastikan anda mengamalkan diet yang seimbang dan sihat.. Makan makanan yang berkhasiat dan jaga BMI anda.. Kalau mengikut saranan doktor,pengambilan asid folic sangat penting untuk kesuburan.. Jadi, anda ambillah asic folic disamping mengamalkan makanan berkhasiat untuk cepat hamil..

2. Pengambilan Vitamin | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 02

Pengambilan makanan tambahan ataupun supplement sangat bagus untuk meningkatkan kesuburan.. Badan kita memerlukan nutrien.. Jadi, anda boleh mengamalkan pengambilan vitamin seperti Vitamin A,C,E & D, Zinc, Copper, Panthothenic Acid, Potassium, Thiamin B6, Riboflavin dan Niacin..

Jika anda tidak gemar akan supplement, anda boleh gantikannya dengan buah-buahan dan makanan lain yang mengandungi nutrien tersebut.. Bagi pengambilan pil herba, haruslah terlebih dahulu mendapatkan nasihat daripada pakar.. Jangan makan sebarangan tau..

3. Lakukan Hubungan Intim Dengan Kerap | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 04

Sebenarnya tiada angka atau fakta yang tepat bagi memastikan berapa kali seseorang itu perlu bersama untuk hamil.. Ianya bergantung kepada keadaan pasangan itu sendiri.. Sesetengah orang dapat hamil dengan hanya sekali percubaan dan ada juga yang perlu mencuba berkali-kali untuk hamil.. Paling penting, lakukan hubungan intim sekerap mungkin semasa waktu subur kerana potensi untuk cepat hamil adalah tinggi..

4. Ketahui Waktu Subur Atau Ovulasi | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 17

Masa dan waktu yang tepat adalah sangat penting bagi pasangan yang inginkan zuriat.. Ini adalah fakta yang sangat penting.. Ramai yang ambil ringan tentang perkara ini.. Untuk hamil dengan mudah, anda perlu ambil tahu tentang waktu subur.. Kenali diri dan belajar cara membaca waktu ovulasi..

Setiap pasangan wajib tahu waktu yang sesuai untuk bersama pasangan dan perlu tahu waktu subur wanita.. Untuk mengetahui waktu subur, anda boleh dapatkan ovulation kit di farmasi atau boleh juga menggunakan Ovulation Calender Tool untuk mengira waktu subur anda dengan mudah..

5. Elakkan Stress | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 06

Stress juga menyumbang kepada sukar hamil.. Wanita hari ini kebanyakannya bekerjaya dan sentiasa mengalami stress.. Jadi, tenangkan diri anda dan cuba rehatkan diri dan minda secukupnya.. Ini merupakan kunci dan cara untuk anda cepat hamil.. Bagaimana untuk atasi stress.. Ye, kerja di pejabat, habis di pejabat sahaja jangan dibawa sampai kerumah.. Apabila berada di rumah pula, hanya tumpukan perhatian pada keluarga.. Apabila badan sihat, otak pun relax, bukankah lebih tenang untuk bersama pasangan.. Paling penting, yakin pada Allah, tenangkan diri dan terus mencuba..

6. Jauhi Rokok | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 05

Merokok merupakan tabiat yang merugikan dan boleh mendapatkan kemudaratan kepada diri dan orang sekeliling.. Nasihati suami yang menjadi perokok tegar.. JIka sang isteri yang merokok, mohon cepat-cepat berhenti kerana wanita yang merokok secara langsung dikaitkan dengan kemandulan… Kajian saintifik mengatakan apabila seseorang itu merokok, ia akan menyumbang kepada ketidaksuburan dan mengambil masa yang lebih lama untuk mengandung.

Asap rokok yang mengandungi Nikotin adalah salah satu punca terjadinya keguguran, kecacatan dan berat badan kurang semasa dilahirkan. Tapi mungkin tak ramai sedar nikotin juga boleh menyebabkan kadar kesuburan menurun dan mengurangkan peluang untuk hamil. Walaupun bakal ibu atau bapa tidak merokok, tetapi sebagai perokok pasif pun nikotin boleh memberi kesan kepada kadar kesuburan anda.

7.  Kurangkan Pengambilan Kafein | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 08

Kafein bukan sahaja terdapat pada kopi, tetapi banyak lagi minuman lain. Satu kajian Amerika mendapati bahawa mengambil kafein dalam jumlah yang lebih daripada sepatutnya (bersamaan dengan tiga cawan kopi sehari atau kira-kira 300mg) boleh mengurangkan peluang wanita untuk hamil sebanyak 27 peratus berbanding bukan peminum kopi. Jika anda sedang merancang untuk hamil, pengurangan pengambilan kafein dapat meningkatkan kadar kesuburan.

8.  Elakkan Terlalu Aktif Bersukan | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 07

Ramai wanita yang gemar bersukan.. Tak kira sukan jenis apa pasti ada saja wanita yang menceburkan dirinya.. Paling dasyat wanita yang suka bersukan lasak.. Tak salah untuk bersukan tetapi perlu berhati-hati dan berpada-pada kerana ia boleh memberi kesan sampingan kepada tubuh badan kita jika terlalu sangat bersukan..

Tahukah anda, ahli sukan wanita didapati kerap mengalami masalah kesuburan akibat kitaran haid yang tidak normal. Jika anda seorang yang sangat aktif bersukan / melakukan aktiviti fizikal / aktiviti ekstrem, berbincanglah dengan doktor mengenai kesannya terhadap kesuburan sekiranya ada.

Amalkan iHamil My Mila Untuk Cepat Hamil | Cara Cepat Hamil dan Apa Yang Anda Perlu Elak dan Buat

cara cepat hamil 10

iHamil, Susu Kambing yang diformulasikan khas untuk wanita yang sedang ikhtiar untuk hamil… Produk keluaran My Mila ini mengandungi Acid Folic yang tinggi, Anti-Oksidan, Kalsium, Iron, Magnesium, DHA, Vitamin C, Vitamin E, Multivitamin dan B Complex.. Produk ini diformulasi hebat dengan makanan tambahan untuk menggalakkan kesuburan dan meningkatkan peluang mudah hamil dikalangan suami dan isteri setelah 4 tahun kajian dilakukan..

Sepertimana yang kita tahu, Acid Folic sangat penting untuk memastikan kesuburan bagi memudahkan berlakunya kehamilan.. Manfaat asid folic ini kepada wanita adalah ia sangat bagus untuk mematangkan telur wanita dan mengurangkan risiko kecacatan kepada janin.. Manakala kepada lelaki pula, asid folic sangat penting bagi meningkatkan kualiti sperma lelaki.

cara cepat hamil 20

Jadi, dengan pengambilan iHamil ini, peluang anda untuk hamil sangat tinggi kerana ia mengandungi asid folic yang tinggi disamping gabungan vitamin-vitamin lain yang terkandung didalamnya..

iHamil ini dihasilkan daripada 7 jenis makanan sunnah sebagai bahan utamanya yang mengandungi pelbagai khasiat didalamnya iaitu Susu Kambing Holland, Almond, Raja Herba, Kurma, Biji Anggur, Delima dan madu.. Jom kita lihat satu persatu manfaat yang ada pada setiap bahan utama iHamil ini..

Khasiat Susu Kambing

cara cepat hamil 09
  • Mengurangkan risiko demam kuning pada bayi
  • Membantu memudahkan proses bersalin
  • Membantu membersihkan anggota dalaman dan peranakan semasa bersalin
  • Sumber kalsium dan mineral untuk tubuh badan dan kandungan
  • Menguatkan imunisasi badan dan menguatkan tulang
  • Memperbanyakkan penghasilan susu badan

Khasiat Kurma

cara cepat hamil 11
  • Membekalkan tenaga dengan cepat
  • Mengelakkan mual pada awal kehamilan
  • Mengurangkan pendarahan ketika bersalin
  • Membantu membentuk sel darah merah
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Kaya dengan serat dan potassium

Khasiat Delima

cara cepat hamil 12
  • Mengurangkan berat badan
  • Mengurangkan risiko kencing manis
  • Melindungi otak bayi dan ibu mengandung
  • Membantu menstabilkan paras kolestrol
  • Membantu merendahkan tekanan darah
  • Melawan kanser payudara

Khasiat Madu

cara cepat hamil 13
  • Mengandungi antibiotik semulajadi
  • Mampu mengurangkan kesan elergi atau alahan
  • Merawat pedih ulu hati
  • Membantutkan pertumbuhan bakteria penyebab ulser
  • Mengurangkan alahan (muntah-muntah) bagi wanita hamil
  • Merupakan pemanis makanan yang sihat dan semulajadi
  • Membantu pertumbuhan fizikal dan otak janin
  • Mencegah jangkitan penyakit hepatitis B pada bayi

Khasiat Almond

cara cepat hamil 14
  • Mengandungi antioksidan yang tinggi
  • Menguatkan dan menyihatkan tulang
  • Mencegah bayi lahir dalam kondisi cacat
  • Menurunkan kadar kolestrol
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Mencegah gangguan metabolisme

Khasiat Biji Anggur

cara cepat hamil 15
  • Bertindak sebagai bahan antioksidan
  • Mengelakkan kesan regangan kulit akibat pembesaran bayi
  • Menghalang pembengkakan dan keradangan
  • Menurunkan kadar LDL kolestrol
  • Sesuai untuk ibu mengandung dan perkembangan janin di dalam kandungan
  • Melancarkan perjalanan darah

Khasiat Raja Herba (Licorice Root)

cara cepat hamil 16
  • Membaiki masalah hormon
  • Mengurangkan gejala senggugut
  • Mengandungi isoflavon berupaya seimbangkan hormon
  • Melindungi kulit daripada sinar UV
  • Mencegah dan merawat masalah kulit ekzema dan psoriasis
  • Tubuh lebih sihat dan bertenaga

iHamil Boleh Membantu Merawat Masalah Anda!

cara cepat hamil 22

Untuk mudah hamil, anda harus pastikan terlebih dahulu tahap kesihatan anda berada pada tahap yang baik.. Jika anda mempunyai banyak masalah kesihatan, ini boleh menjejaskan peluang anda untuk hamil.. Tapi anda jangan bimbang, dengan iHamil ini juga anda boleh merawat pelbagai masalah yang kebiasaannya dialami oleh kaum wanita.. Antaranya fungsi iHamil ialah :

  • Tiub Fallopio tersumbat
  • Obesiti
  • Rahim tak kuat
  • Fibroid
  • Endometriosis
  • Hormon tak stabil
  • Memekatkan air mani
  • Telur tak matang
  • Amenorrhea
  • Senggugut
  • Keputihan
  • Period tak stabil

Cara Pengambilan iHamil

cara cepat hamil 24

Cara bancuhan iHamil ini sangat mudah.. Ambil 1 sachet iHamil dan bancuh dengan 100ml air suam.. Kemudian kacau atau anda juga boleh guna botol shaker dan shake sahaja bancuhan tersebut dan boleh diminum pada waktu pagi..

Sekiranya anda inginkan kesan yang lebih mantap dan cepat, ambil 2 sachet iHamil dalam sehari iaitu pagi dan petang.. Pasti kesannya lebih cepat dan terbaik.. Kalau tak percaya sila cuba ye.. hehe

Testimoni Pengguna iHamil

Kini telah mencecah 1379 bilangan wanita yang berjaya hamil bersama My Mila. Meraka dibantu dari segi masalah kesihatan dan masalah kewanitaan sekaligus memberi peluang yang tinggi untuk Subur dan Hamil.. Ramai yang telah mencubanya dan berpuashati dengan kesannya.. Jom lihat testimoni pengguna iHamil.

cara cepat hamil 25 cara cepat hamil 26 cara cepat hamil 30 cara cepat hamil 31 cara cepat hamil 32

Dapatkan iHamil Sekarang untuk Cepat dan Mudah Hamil

Dengan pengambilan iHamil yang konsisten peluang anda untuk hamil amatlah cerah kerana iHamil berasaskan makanan sunnah yang berkhasiat.. Jadi apa tunggu lagi.. Bagi anda yang merancang untuk hamil, cepat-cepatlah dapatkan iHamil untuk memastikan anda hamil dengan jayanya.

cara cepat hamil 18

Untuk sebarang pembelian dan maklumat lanjut, sila layari :-

PRODUK iHAMIL | MYMILA HQ

Hotline: Tekan untuk telefon (011-32982017) | Tekan untuk WhatsApp Careline: Tekan untuk telefon (011-52497907) | Tekan untuk WhatsApp

Facebook: @ihamil.bunda@Ibususukambing Instagram: @susukambingmymila_official Website: https://www.mymila.com.my

Alamat: No.28, Blok 4, Worldwide Business Park, Jalan Karate 13/47, Seksyen 13 40400, Shah Alam, Selangor