Review
May 16, 2017, 10:40am

7 Tips Cara Mengatasi Keputihan


  •  
  •  
  •  
  •  

 Wanita dan Keputihan

Keputihan adalah satu keadaan yang boleh dikatakan sinonim dengan wanita.  Ia adalah satu proses normal di mana cairan yang dihasilkan oleh kelenjar di dalam faraj dan serviks membawa keluar sel-sel mati dan bakteria. Proses ini terjadi secara alami untuk membantu mengekalkan kebersihan faraj dan membantu mencegah jangkitan.

Tips Cara Mengatasi Keputihan

Jumlah serta sifat keputihan yang keluar berbeza-beza disebabkan oleh faktor-faktor seperti kitaran haid, tekanan emosi, pemakanan, kehamilan, pengambilan ubat dan rangsangan seksual.  Contohnya, lebih banyak lendir akan keluar ketika seseorang wanita sedang mengalami waktu subur, ibu yang sedang menyusu, terkena jangkitan atau terangsang secara seksual.

Keputihan yang normal biasanya berwarna jernih hingga putih susu dan tidak berbau serta tidak diiringi oleh rasa gatal dan panas di sekitar faraj.  Keputihan tidak normal pula keluar dengan jumlah yang lebih banyak, lebih likat, berbau, warna lebih gelap dan menyebabkan kegatalan, rasa panas dan mungkin juga kesakitan.  Keputihan normal adalah sesuatu yang tidak perlu dirisaukan.  Manakala keputihan tidak normal perlu dirawat segera.

Punca-punca Masalah Keputihan

Cara Mengatasi Keputihan

Keputihan tidak normal terjadi apabila berlaku perubahan pada keseimbangan bakteria normal dalam faraj. Perubahan pada keseimbangan boleh terjadi kerana perkara-perkara berikut:

  • Pengambilan steroid atau antibiotic.
  • Jangkitan bakteria vaginosis yang biasa terjadi kepada wanita mengandung.
  • Pil perancang.
  • Kanser serviks.
  • Jangkitan penyakit kelamin.
  • Diabetes.
  • Sabun, losyen atau mandian berbuih.
  • Jangkitan parasit akibat dari hubungan kelamin yang tidak selamat.
  • Penipisan dan kekeringan dinding faraj bagi wanita yang sudah menopause.
  • Jangkitan kulat.
  • Vaginitis – rasa gatal di sekitar faraj.

Tips Untuk Mengatasi Keputihan

Tips Mengatasi Keputihan

Bersihkan Cik V dengan teratur.  Gunakan air suam dan sabun yang tidak mengandungi bahan kimia. Elakkan penggunaan sabun wangi kerana Cik V amat sensitif kepada kandungan kimia dalam sabun.

Keringkan Cik V dengan cara yang betul iaitu lap Cik V dari depan ke belakang selepas membersihkannya.  Ini boleh mengelakkan bakteria dari memasukinya.

Tukar seluar dalam dengan kerap dan pakai seluar dalam dari jenis kain kapas (cotton).  Kain kapas bukan saja selesa malahan membantu menyingkirkan lembapan lebihan dari kawasan sekitar Cik V.

Gunakan alas seluar dalam (panty liner) kerana ia membantu mengimbangi PH di sekitar kawasan Cik V.

Elakkan memakai seluar dalam yang terlalu ketat kerana selain daripada mengakibatkan rasa tidak selesa ia juga menyukarkan penyingkiran kelembapan dari kawasan sekitar Cik V.

Amalkan petua orang dulu-dulu iaitu meminum air rebusan pegaga 2 kali sehari sehingga masalah keputihan hilang.  Satu lagi petua ialah mencuci Cik V dengan air sirih yang dihasilkan dengan meramas daun sirih dalam sebekas air suam.

Minum Jus Goyang Rapat RCW.  Inilah jus istimewa yang menjadi rahsia Rozita Che Wan kekal bergetah macam anak dara dan Jus Goyang Rapat RCW mampu memulihkan masalah keputihan dalam masa 3 hari!

Jus Goyang Rapat Rozita Che Wan

Jus Goyang Rapat Cara Mengatasi Keputihan

Siapa tak kenal Rozita Che Wan, kan?  Pelakon dan usahawan berjaya di Malaysia yang sentiasa kelihatan cantik, segar, langsing dan muda berbanding usia sebenarnya.  Sekarang, rahsia Che Ta sudah terbongkar dengan terhasilnya Jus Goyang Rapat RCW.

Jus Goyang Rapat RCW dirumus khusus untuk kesihatan wanita.  Ia dihasilkan dari bahan-bahan semula jadi yang khasiatnya memang telah terbukti sejak zaman berzaman.  Selain dari kaya dengan kandungan nutrient yang menyumbang kepada kesihatan dalaman wanita, Jus Goyang Rapat RCW juga lazat kerana dilengkapi dengan perisa laici.

Bahan-bahan Istimewa Jus Goyang Rapat RCW

Bahan Jus Goyang Cara Mengatasi Keputihan

Ginseng

herba asli yang diketahui baik untuk pencernaan, penawar stress, dan mengubati pelbagai penyakit di antaranya ialah menopause dan kemandulan.  

Kacip Fatimah

yang bersifat antikanser, antikulat dan antiradang berkhasiat untuk merangsang estrogen dan meningkatkan libido serta kesihatan lelaki dan perempuan.

Pueraria Mirifica

sejenis herba yang telah lama digunakan di Thailand dan Asia Tenggara sebagai anti penuaan.  Phytoestrogen yang terkandung dalam pueraria mirifica memberikan kesan positif dalam merawat osteoporosis, simptom menopause dan herba semula jadi untuk pembesaran dan penganjalan payudara.

Kurma

kaya dengan gula semulajadi untuk membekalkan tenaga fizikal dan minda.  Konsentrasi anti oksidan polyphenol dalam kurma adalah yang tertinggi di kalangan buah-buahan kering.  Kaya dengan serat untuk membantu pelawasan.

Buah Roselle

mengandungi khasiat dan nilai perubatan yang tinggi.  Kandungan vitamin C dalam roselle adalah 3 kali lebih tinggi daripada anggur dan berkhasiat sebagai antioksidan dan meningkatkan kadar metabolisme jika diambil secara berterusan.

Kunyit

mengandungi nutrien cucumin yang boleh memerangi kanser dan Alzheimer.  Digunakan sejak zaman berzaman untuk kesihatan dalaman wanita.

Daun Pegaga

ulam istimewa yang bukan saja memberi kebaikan kepada kesihatan dalaman malah memberi impak besar kepada kecantikan jika diambil secara berterusan.  Minum jus pegaga dikatakan mampu menjadikan wajah kelihatan awet muda kerana ia menyokong pembentukan kolagen.

Buah Manjakani

digunakan sejak zaman berzaman untuk kesihatan optimum luaran dan dalaman.  Ia mampu mengetatkan rahim, menegangkan kulit dan melambatkan proses penuaan sel.

Kelebihan Jus Goyang Rapat Selain Merawat Keputihan

Kelebihan Jus Goyang Rapat

Selepas kita mengetahui manfaat kesihatan bahan-bahan istimewa yang terkandung di dalam Jus Goyang Rapat RCW, mari kita selusuri pula kelebihan jus khusus untuk wanita ini:

  • Menstabilkan hormon
  • Memberi tenaga dalaman dan menguatkan rahim bagi wanita yang sering keguguran
  • Mempercepatkan penyembuhan luka bersalin dan luka pembedahan
  • Mengecutkan peranakan
  • Cik V lebih ‘grip’ dan tidak kering
  • Menegangkan payudara
  • Awet muda
  • Mengurangkan senggugut bagi yang sudah dan belum berkahwin
  • Merawat keputihan
  • Menghilangkan rasa lesu dan sakit badan

Ha, nampak kan kat atas, merawat keputihan adalah salah satu kelebihan Jus Goyang Rapat RCW?  Jadi, kalau adik-adik dan kakak-kakak ada masalah keputihan, cubalah minum Jus Goyang Rapat RCW.  InsyaAllah, berkesan dalam masa tiga hari.

Bila masanya dan macam mana nak ambil jus istimewa ni?  Jom, kita baca cara-cara pengambilannya.

Cara-Cara Pengambilan Jus Goyang Rapat RCW

Kelebihan Jus Goyang Rapat Selain Merawat Keputihan

Senang sangat!  Pejam sebelah mata pun boleh buat.  

  • Minum 2 sudu besar di waktu pagi dan malam. Waktu pagi minum sebelum sarapan. Di waktu malam pula, ambil sebelum nak masuk tidur.
  • Pastikan adik-adik dan kakak-kakak minum banyak air suam atau air panas.
  • Bila dah buka, simpan baik-baik dalam peti sejuk.

Ibu yang sedang menyusu boleh minum Jus Goyang Rapat tapi ibu yang mengandung TIDAK DIGALAKKAN minum jus ni ya.

Testimoni Jus Goyang Rapat Untuk Mengatasi Keputihan

Ramai yang dah minum dan berpuas hati dengan Jus Goyang Rapat RCW.  Che Ta sendiri pun minum dan dia kata sejak meminumnya hubungannya dengan suami lebih erat dan kesihatan dalamannya semakin terjaga.

Tips Mengatasi Keputihan

Tips Mengatasi Keputihan

Testimoni Jus Tips Mengatasi Keputihan

Testimoni Jus 3 Tips Mengatasi Keputihan

Dapatkan Jus Goyang Rapat Untuk Mengatasi Keputihan Anda Sekarang !

Jus Goyang Rapat

Tunggu apa lagi?  Jom kita ramai-ramai minum Jus Goyang Rapat RCW.  Keputihan hilang, dan kita WOW!  di mata suami. Dapatkan Jus Goyang Rapat RCW daripada Cheta yang boleh dihubungi melalui:

byRCW | JUS GOYANG RAPAT

Telefon: 016-8864903 | Link WhatsApp Facebook: @RozitaCheWanOfficial Instagram: @byRCW

Jangan lupa ya adik-adik dan kakak-kakak semua, nyahkan keputihan dan serlahkan kecantikan dan kesihatan dalaman dengan Jus Goyang Rapat RCW agar kita WOW! di mata suami.

PS : Sekarang Che Ta Mencari Agen & Stokis. Bagi anda yang berminat untuk menjana pendapatan dengan Produk By RCW boleh terus whatsapp ke 016-8864903