Review
Jan 8, 2018, 12:28pm

7 Bahaya Sakit Pinggang Jika Tidak Dirawat Dengan Segera


Dalam kehidupan seharian kita terdedah kepada pelbagai jenis risiko. Antara risikonya dalah penyakit berjangkit atau kecederaan tubuh badan.  Mungkin sesetengahnya adalah tidak serious namun jangan dipandang remeh penyakit yang biasa-biasa. Hal ini kerana jika dibiarkan, ia boleh bertukar sebaliknya dan menjadi lebih serious. Hal ini boleh diaplikasikan kepada semua termasuklah masalah sakit pinggang.

sakit pinggang 01

Ada setengah orang yang langsung tidak mempedulikan rasa sakit yang didhidapi dan menganggap bahawa ianya adalah sakit biasa-biasa sahaja. Jangan terkejut apabila sakit biasa sahaja boleh bertukar menajdi penyakit yang kronik. Sakit di pinggang mungkin disebabkan oleh rasa lenguh-lenguh kerana duduk terlalu lama. Tetapi bagaimana pula jika kita tidak pernah sakit dan tiba-tiba mengalami keskitan yang amat sangat di bahagian pinggang? Adakah ia masih sakit yang biasa-biasa? Berikut dilingkungkan bahayanya jika tidak diambil langkah berjaga-jaga apabila mengalamai sakit pinggang.

#1 Batu Karang | Bahaya Sakit Pinggang

sakit pinggang 03

Batu karang merupakan salah satu penyakit yang seringkali dialami oleh golongan pertengahan. Ramai yang menganggap ia sebagai sakit pinggang biasa dan membiarkan sehingga rasa sakit itu hilang dengan sendirinya. Ia boleh terjadi terutamanya apabila batu karang tersebut bergerak kedalam buah pinggang kiri atau bergerak dalam ureter. Ureter jika diterangkan lebih lajut adalah tiub halus yang menghubungkan buah pinggang ke pundi kencing. Sekiranya masalah sakit pinggang sebelah kiri ini terjadi & anda juga mengalami kesakitan ketika kencing atau susah nak kencing, kencing berdarah & ada juga yang mengalami masalah loya sehingga muntah-muntah, kemungkinan besar sakit pinggang sebelah kiri ini disebabkan oleh masalah batu karang.

#2 Jangkitan Buah Pinggang | Bahaya Sakit Pinggang

sakit pinggang 02

Jangkitan kuman adalah sangat bahaya dan boleh brlaku kepada sesiapa sahaja. Jangkitan pada buah pinggang boleh menyebabkan sakit pinggang yang melampau. Jangkitan buah pinggang ini biasanya bermula pada saluran kencing dan pundi kencing, serta dari bahagian ini akan terus merebak pada bahagian buah pinggang yang menyebabkan keradangan & sakit di bahagian buah pinggang. Kesakitan akibat daripada jangkitan buah pinggang pada biasanya terasa di bahagian bersebelahan dengan tulang belakang di atas pinggul. Kesakitan akan bertambah parah apabila berlaku pergerakan ataupun tekanan pada bahagian tersebut. Demam, loya, muntah-muntah & juga sakit ketika kencing merupakan symptom yang boleh dikesan sekiranya anda disyaki mengalami jangkitan buah pinggang.

#3 Sakit Puan | Bahaya Sakit Pinggang

sakit pinggang 05

Selain batu karang dan jangkitan buah pinggang, terdapat beberapa penyakit lain yang khususnya hanya terjadi kepada gologan wanita. Dua penyakit tersebut merupakan fibroids dan juga endometriosis. Endometriosis akan menyebabkan pesakit merasa sakit yang tajam dan mencucuk-cucuk akibata daripada pertumbuhan tisu yang berlebihan pada bahagain luar uterus. Simptom lain yang terjadi adalah seperti mudah rasa letih & selalu sakit badan. Manakala fibroid pula adalah pertumbuhan yang tidak normal pada rahim. Dalam kata lain ia merupakan sejenis tumbuhan dagiing yang berasal dari otot Rahim dan salah satu penyakit yang sering terjadi kepada golongan wanita. Namun begitu ia bukanlah kanser.

#4 Pankreatitis (Pankrease Membengkak) | Bahaya Sakit Pinggang

sakit pinggang 04

Pankreatitis kebiasaannya disebabkan oleh keradangan yang terjadi pada bahagian pancreas yang boleh menyebabkan rasa sakit pinggang pada bahagian kiri sehingga ke bahagian belakang. Jika ingin diterangkan dengan lebih mudah, pankreatitis adalah sebenarnya pancreas yang membengkak. Pankreas melepaskan enzim pencernaan ke dalam usus kecil yang memainkan peranan penting dalam membantu mencernakan makanan yang dimakan. Bukan paru-paru sahaja boleh membengkak.  Pankreas yang bengkak amat bahaya kerana ia secara tidak langsung boleh menyebabkan diabetes tahap satu dan tahap dua.

#5 Ketegangan Otot | Bahaya Sakit Pinggang

sakit pinggang 07

Selain daripada penyakit-penyakit yang kronik, sakit pinggang juga boleh disebabkan oleh ketegangan otot. Otot yang tegang biasanya berlaku disebabkan melakukan aktiviti yang tidak biasa dilakukan sebelumnya. Ia juga disebabkan oleh kesilapan posisi dalam melakukakan sesuatu aktiviti atau senaman untuk jangka masa yang lama. Jika dibiarkan berlarutan ia akan menyebabkan ligament anda koyak dan menjadi lebih parah. Selain itu juga, ini boleh menyebabkan rasa sakit yang teramat untuk bergerak terutamanya di bahagian punggung.  

#6 Osteoporosis | Bahaya Sakit Pinggang

sakit pinggang 06

Osteoporosis berlaku tidak mengenal jantina. Berlakunya osteoporosis adalah disebabkan oleh kemerosotan kepadatan tulang atau dengan kata lain ialah tulang rapuh. Tulang menjadi sangat lemah dan tidak dapat menampung badan serta meningkat risiko seseorang untuk mengalami tulang yang retak atau patah walaupun hanya melalui kecederaan yang ringan. Hanya dengan kejatuhan yang sedikit sudah mampu menyebabkan keretakan tulang kepada penghidap osteoporosis. Hanya kerana impak yang sedikit kesan yang lama terpaksa ditanggung. Apabila anda jatuh dan mengalami rasa sakit di bahagian pinggang, segeralah dapatkan rawatan demi mengelakkan ia menjadi lebih teruk.

#7 Slip Disk | Bahaya Sakit Pinggang

sakit pinggang 09

Seterusnya, penyebab sakit pinggang yang lebih serious terjadi kepada kebanyakan orang adalah slip disk. Kesakitan yang dialami bermula daripada pinggang dan jika dibiarkan tanpa rawatan boleh menyebabkan kesakitan menjalar ke bahagian kaki. Mereka yang mengalami slip disk akan mengalamai kesukaran untuk bergerak serta berjalan.  Majoriti golongan yang sering mendapat slip disk adlah golongan muda dalam likungan umur 20-30 tahun terutamanya mereka yang bekerja sebagai buruh dan sentiasa perlu mengangkat bebanan yang berat.

Di sini dapat kita lihat bahawa betapa bahayanya penyakit yang boleh terjadi akibat daripada sikap tidak cakna akan sakit di bahagian pinggang. Sebagai seorang yang menyayangi diri sendiri dan juga orang disekelilingnya, kita seharusnya mencuba sedaya upaya untuk menjaga kesihatan diri. Kita semua tahu bahawa menghindari adalah lebih baik daripada mengubati.

Cara merawat sakit pinggang dengan Kapsul Urat Saraf

sakit pinggang 13

Produk ini adalah persediaan 100% Herba Asli Akar Kayu Kampung Dari khazanah Alam Semulajadi Rumusan Orang Tua-Tua Terdahulu Sejak Zaman-Berzaman. Terkandung Didalamnya Rahsia Ramuan Penawar Dalam Proses Merawat. Penawar ni bermakna ia menghilangkan rasa sakit secara persediaan herba alam semulajadi sebagai alternatif kepada pain killer dari perubatan moden yg berasaskan bahan kimia serta dadah terkawal yg mana semua sudah maklum akan kesan buruknya dlm jangkamasa panjang. Seperti yg dikatakan tadi Kapsul Urat Saraf ini mengurangkan/menghilangkan rasa sakit tatkala dalam masa yg sama merawat penyakit yg dihidapi.

Kapsul Urat Saraf | Penawar Dalam Merawat

sakit pinggang 14

KAPSUL URAT SARAF (KUS) dari HERBA KAMPUNG™ adalah kaedah rawatan tradisional yang telah dipatenkan dalam bentuk kapsul dan sarung kapsulnya dihasilkan daripada protein ikan untuk memudahkan penghadaman kandungan herba & akar kayu yang terkandung didalamnya.
KUS telah berjaya merawat masalah sakit belakang, urat belikat, sakit pinggang, bahu malah sakit lutut. Kebanyakan penyakit disebabkan keradangan urat saraf yang terhimpit atau membengkak dan KUS adalah penyelesaian tepat.

HERBA KAMPUNG™ mengeluarkan produk bermutu tinggi dengan hasil herba turun temurun yang hebat untuk anda. Penawar yang ternyata berkesan! Menakjubkan! Tak cuba tak tahu! Nyahkan masalah penyakit yang merunsingkan anda sekarang juga, jangan terlambat! Kapsul Urat Saraf (KUS) InshaAllah akan mengembalikan kecergasan asal anda! ianya adalah anugerah Allah yang diadun dari herba semulajadi terpilih sebagai bahan ikhtiar untuk membantu anda agar sembuh dalam masa yang amat singkat tanpa kimia dan tanpa dadah. Mereka-mereka yang telah menggunakannya akan berkata menakjubkan!!! Amazing!!! Alhamdulillah!!! Syukur!!!! In sha Allah, dengan izinnya masalah anda akan selesai!!!

sakit pinggang 15

Khasiat Kapsul Urat Saraf

  • Sakit Pinggang, Sakit Lutut, Sakit Bahu/Tengkuk, Sakit Kaki/Sakit Betis/Bukulali/Tumit, Sengal/Sakit Otot, Sakit Sendi, Sakit bhg bawah pinggul, Jari jemari kaku, Lenguh/Sakit sendi pergelangan tangan, Saki-Sakit Seluruh Badan,
  • Penderita GOUT, Resdung,
  • Sakit Belakang(Urat Belikat),
  • Kebas Kaki & Tangan,
  • Lemah Tenaga/ Letih Lesu /Tak bermaya,
  • Demam Urat, Sakit /Bengkak/Keradangan Saraf Akibat Kemalangan baru atau lama,
  • Saraf Tersepit /Slip Disc,  Arthritis,
  • Yg bekerja berat, beraktiviti lasak dan sukan extreme,
  • Membuang segala jenis angin-angin sesat serta segala Permasalahan Berkaitan Urat Saraf .
  • Yg solat atas kerusi dan yg akan mengerjakan haji/umrah boleh ikhtiar moga dapat membantu dengan izin Allah swt.

sakit pinggang 16

Tidak merbahaya serta tiada kesan sampingan kerana ianya 100% herba asli akar kayu kampung dari alam semulajadi dan selamat digunakan. Tidak seperti ubatan sintetik buatan manusia iaitu ubatan kimia campuran dadah terkawal dari hospital dimana pengambilan dalam jangka masa panjang boleh menjejaskan organ-organ dalam seperti buah pinggang dan sebagainya. Ramai sekarang ini bukan sahaja di negara kita malah di serata dunia telah  mula beralih kepada perubatan serta rawatan alternatif berasaskan herba.

sakit pinggang 12

Sebenarnya apa yang di alami itu bukanlah kesan sampingan atau allergic atau tidak serasi tetapi ia adalah merupakan kesan pemulihan atau penyembuhan (healing crisis) dan sebenarnya adalah petanda baik kerana tubuh badan anda bertindak balas dengan herba yang di makan. Kesan pemulihan ialah proses pembuangan toksin dari tisu-tisu dan sel-sel. Jadi mereka yang pertama kali mengambil herba bermutu ini akan mengalami simpton ini. Walaubagaimanapun tidak semua orang akan mengalami healing crisis ini secara jelas dan ketara.

Healing crisis ini ada dalam berbagai keadaan bergantung kepada jenis penyakit. Kebanyakan orang tidak perasan pun healing crisis yang dialaminya kerana terlalu minor. Secara ratio 2 atau 3 orang sahaja bagi setiap 500 orang akan mengalami kesan yang kuat dan ketara.

Perkongsian Kisah Benar Abah Yang Bengkak Kaki Sudah 4 Bulan

sakit pinggang 18

Beberapa tahun yang lalu, Abah saya telah tersepak sebatang tunggul kayu lalu terjatuh di ladang sewaktu melakukan tugas harian di ladang kami di kampung (Pahang). Kami adik beradik dimaklumkan oleh Mak tentang kejadian tersebut. Kemalangan tersebut telah menyebabkan Abah mengalami bengkak di kaki dan bengkak tersebut semakin hari semakin membengkak dan ia berlarutan sehingga hampir 4 bulan.

Saya dan adik beradik yang lain bergilir-gilir balik ke kampung pada hujung minggu untuk membawa Abah ke Hospital bagi mendapatkan rawatan. Pada hari saya membawa Abah ke Hospital, memang amat perit mata saya melihat Abah dalam keadaan kaki yang membengkak dan terpaksa berjalan dalam keadaan bersusah payah untuk ke Hospital. Doktor mengarahkan Abah untuk pergi X-Ray kaki yang membengkak tersebut untuk melihat kalau-kalau ada bahagian tulang yang patah.

sakit pinggang 19

Selepas X-Ray, Doktor mengatakan tiada bahagian pun yang patah pada kaki Abah, tetapi yang pelik kaki Abah waktu tu semakin membengkak.

Saya tanya pada Doktor :”Kalau takda apa-apa yang rosak, macam mana kaki Abah saya masih membengkak Doktor?” Doktor jawab, “Mungkin ada masalah pada Urat Abah awak, yang menyebabkan kakinya semakin membengkak….”.

sakit pinggang 20

Akhir perbincangan Doktor cadang dan beri ubat Pain Killer untuk tahan sakit. Selain itu, Doktor ada buat suntikan Pain Killer (Ubat biasa yang dicadangkan). Sehingga lebih daripada 4 Bulan. Abah dicadangkan oleh jiran kampung kami untuk mencuba Pil Urat Kampung. Ubat Herba Akar Kayu Kampung yang dikatakan Mujarab dan 100% Herba tiada campuran Bahan Kimia, Dadah mahupun STEROID! Abah diberikan oleh jiran sebanyak 4 biji sahaja. Abah makan pada pukul 11.00 pagi.

sakit pinggang 21

Disebabkan kemalangan tersebut juga, Abah terpaksa pakai tongkat kayu. Yang paling mengejutkan, pada waktu tersebut (Selepas makan 2 biji), Abah cuba bangun untuk menunaikan Solat, dalam keadaan pelik Abah bangun tanpa menggunakan tongkat! Abah cakap dalam hati,  “Malam ini kena makan lagi 2 biji, esok tengok macam mana pula”.

Dan yang paling mengejutkan, keesokan harinya, bengkak di kaki Abah semakin surut dan selepas 3 hari, Abah dah keluar berjalan macam biasa. Allahu Akbar!!! Bayangkanlah, daripada hampir 4 bulan kaki Abah membengkak, tapi hanya dengan 4 biji Abah makan, terus surut bengkak di kakinya. Subhanallah.! Alhamdulillah…! 

Apa Kata Pengguna Kapsul Urat Saraf ?

sakit pinggang 11

Jom kita baca testimoni pengguna dan anak – anak yang telah menghadiahkan Kapsul urat saraf ini kepada ibu bapa mereka. Best bila baca testimoni masalah sakit urat, sakit pinggang dan kebas tangan dan kaki sudah hilang.

sakit pinggang 25sakit pinggang 22 sakit pinggang 23

” Semalam saya makan dua biji KAPSUL URAT SARAF hari ini kaki saya dah boleh gerak dgn betul tak senget dah.Dulu nak berjalan pun terhincut-hincut.”
– Yah bt.Khalid , Kuantan.

“Pak Cik memang ada sakit pinggang mungkin semasa kecik dulu pernah terjatuh teruk menjejaskan tulang belakang.Bila usia menjangkau ke 50 an datang sakitnya sehingga nak buat kerja rumah pun tak boleh.Bila bertemu jodoh dgn KAPSUL URAT SARAF alhamdulillah semua sakit hilang.Sebelum ni nak berdiri pun sakit kat sendi punggung.”
– Abdul Raof , Kemaman Terengganu.

sakit pinggang 26


” Ayah kena GOUT dah stage 4.Dia ambil KAPSUL URAT SARAF malam sebelum tidur esok pagi sakit dah hilang. Pelbagai ikhtiar dah buat.Alhamdulilah dengan KAPSUL URAT SARAF sakit GOUT ayah selama 11 tahun hilang dan dahpun sembuh sepenuhnya. “
– Mazwin Abd Latif ,Kluang.

” Mula nya tak yakin ngan produk ni..tapi try jugaklah sebab kawan saya syurkan, memang betul berkesan selepas 3 jam ambil produk KAPSUL URAT SARAF badan saya rasa ringan, lenguh badan, sakit sendi saya dah hilang,nak bangun pagi pun segar rasanya, tak macam dulu..sekarang berdiri lama 2,3 jam pun takde masalah”
– Hismat 47 tahun, Shah Alam.

sakit pinggang 27

” Doktor beritahu yg tulang saya retak akibat kemalangan, dok mkn ubat tahan sakit hospital, dah 3 bln sakit, kadang tu berjalan susah sampai ambil cuti sakit. Setrlah guna KAPSUL URAT SARAF kesan hanya 1 hari sahaja,sakit saya dah hilang sekarang.
– Ramlah 39 tahun, Banting.

” Dah ikhtiar macam2 tapi tak juga berkesan, hanya ambil 3 hari sahaja KAPSUL URAT SARAF sakit lutut selama 5 bulan hilang, suami pun kata alhamdulillah sakit pinggang dia pun lenyap.”
– Rohaya 51 tahun Kg.Sg.Sirih.

” Memang bagus bang…herba ini sangat berkesan dlm masa 2, 4 hari aje sakit tulang belakang slip disc selama 10 tahun hilang selepas makan KAPSUL URAT SARAF alhamdulilah. “
– FIRDAUS 48 tahun,Parit Buntar.

sakit pinggang 28

Dapatkan Kapsul Urat Saraf Untuk Rawat Sakit Pinggang dan Masalah Urat Saraf

Cegahlah sekarang sakit abang,akak,pakcik, makcik sebelum merebak kepada sakit kronik yang memerlukan belanja ribuan ringgit. Jangan biarkan kesakitan menjadi lebih teruk, duit banyak jika sakit pun tiada gunanya.

sakit pinggang 24

 

Jom Order Sebotol Kapsul Urat Saraf SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

ProfHariz

No.1 Modern Muslim's Lifestyle Website in Malaysia

Beli Sekarang
Waze / Google Map

B12-08 Flr 12 Galeria Residence Wing B, Jalan Putra Permai 2, Taman Equine, 43300 Seri Kembangan, Selangor

   
Jom Order Sebotol Kapsul Urat Saraf SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut:

Call Whatsapp Layari Website

Jom Order Sebotol Kapsul Urat Saraf SEKARANG!

Klik pada mana-mana pautan di bawah untuk info lanjut: